Türkiye ekonomisindeki değişim KOBİ'leri güçlendirmeye devam ediyor. Bunun son örneği halkla ilişkiler (PRPublic Relations) sektöründe yaşanmaya başladı. İletişimin rekabetteki önemini kavrayan KOBİ'ler bugüne kadarki 'sadece büyük şirketler PR yapar' algısını tamamen yıktı. Bu durum halkla ilişkiler sektörünü de katlayarak büyüttü. Son verilere göre son iki yılda 5 binden fazla KOBİ dışarıdan iletişim hizmeti almaya başladı. KOBİ'lerin potansiyeli sektörü de canlandırdı ve çok sayıda yeni PR şirketinin kurulmasına yol açtı. Kabına sığmayan KOBİ'ler için; diziler, televizyonların reklam kuşakları, gazeteler, hatta sosyal medya artık önemli bir tanıtım mecrası. Bu dönüşüm reklam sektörünü de baştan şekillendiriyor. Bugüne kadar sektörün potasına giremeyen işletmeler, şaşırtıcı tanıtım bütçeleriyle 'Rekabette ben de varım' diyor. Açıkçası bu cesaretlerinin meyvelerini de kısa sürede topluyorlar. Yapılan araştırmalara göre son dönemde ulusal basında reklam atağına çıkan KOBİ'ler kısa sürede farklı bir ligin oyuncusu haline geliyorlar. Sadece reklam sektörü değil halkla ilişkiler (PR) sektörü de son dönemde KOBİ'lerin adeta istilasına uğramış durumda. Bugüne kadarki 'sadece büyük şirketler PR yapar' algısı artık tamamen yıkıldı. Tabi bu durum halkla ilişkiler sektörünü de katlayarak büyüttü. Son verilere göre 3 yılda 2 binden fazla KOBİ PR şirketleriyle çalışmaya başladı. Sadece İstanbul'da PR yapan firma sayısı 400'ün üzerine çıktı.
Şirketlerin cesareti başarının sırrı oldu
KOBİ'leri medyaya taşıyan süreçte Türkiye'nin içinde bulunduğu değişim rüzgârlarının büyük etkisi var. Uzun yıllar kapalı devre üretim modeline sahip olan KOBİ'ler 90'lara kadar kabuğundan dışarı çıkamadı. 1996'da başlayan Gümrük Birliği yılları ise bir yandan binlerce işletmenin kapılarına kilit vurmasına neden olurken, diğer yandan da Türkiye'nin yeni ihracat kaplanlarını yarattı. AB sürecinin de etkisiyle Türk KOBİ'leri gelenekselliğin getirdiği yüklerden kurtuldu. Son beş yılın keşfi ise inovasyon ya da Türkçesi ile yenilikçilik. Artık sadece üretmenin başarı olmadığını fark eden KOBİ patronu, Ar-Ge ile yeni maceralara yelken açtı. Bugün ise KOBİ'ler toplu şekilde olgunluk ligine transfer oluyor. Bu cesaretleri yeni başarıların kapılarını sonuna kadar açacak. Ancak her ligin kuralları farklı. Reklamda doğru mecra ve doğru tanıtım materyalleri kullanılmazsa istenilen başarı sadece hayal olarak kalabilir.