Müşterilerini ‘tenhada en iyi kıstıran’ bankacıya...

Bankacılık sektörü bir üst düzey yöneticinin ‘başarılı’ olarak gördüğü personeline gönderdiği e-posta ile çalkalanıyor. Star gazetesinin haberine göre bu yönetici, skandal sayılabilecek ifadeler içeren e-postada tüketicileri, ‘tenhada kıstırılan kişiler’ olarak tanımlıyor.

Türk bankacılık sektörü, ilginç bir 'e-posta skandalı' ile çalkalanıyor. Star Gazetesi'nden Hüseyin Özay'ın haberine göre önde gelen özel bankalardan birinin tepe yöneticisinin şubelere gönderdiği 'teşekkür e-postasında', tüketiciler 'tenhada kıstırılan' kişiler olarak nitelendirildi. Mesajda 'müşteriyi tenhada en iyi kıstıran' yöneticilere teşekkür edilerek, söz konusu personele 200 puan verildiği vurgulandı. Tüketicilerle dalga geçen mesaj hem banka içinde hem de sektörde tartışmalara yol açtı. Skandal e-posta, özel bankanın üst düzey yöneticisi tarafından 4 Ekim 2012'de saat 10.39'ta, 'otomatik talimat' konusunda başarılı olan banka şubelerine gönderildi.

GÜLME İŞARETİ DE KULLANMIŞ

Mesajda "Vezneden satış uygulaması kapsamında eylül satışlarına göre 200 puan üzerinde kazanım sağlayan, 'tenhada en iyi kıstıran' ........ isimli personeli tebrik ederim. Ayrıca 100 üzerinde puan alan diğer arkadaşlarıma da teşekkür ederim" ifadeleri yer aldı. Mesajda, 'tenhada en iyi kıstıran' sözünün yanına, 'gülme' işareti konulması da dikkat çekti. Mesaj ekinde tüketicileri 'tenhada en iyi kıstıran' şubelerin ve personelin isimleri yer aldı. Skandal e-posta ile gündeme gelen 'otomatik ödeme' talimatı, yeni gözde gelir kapısı oldu. Kredi kartı aidatı ve tüketici kredi komisyonları nedeniyle yoğun eleştiri alan bankalar ek hesap, otomatik ödeme talimatı gibi yeni kalemlere yöneldi. Bu çerçevede otomatik ödeme talimatı için bir çok banka değişik tutarlarda ücret alırken, çapraz satış yöntemiyle aynı müşterilere 'kredili mevduat hesabı' da açılıyor.



Kaynak: Hüseyin Özay / Star

BİZE ULAŞIN