Banka ücretine tırpanda geri adım yok

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, tüketiciden alınan 31 kalemdeki işlem ücretlerinin kaldırılmasında geri adım atmayınca bankalar orta yol arayışına girdi. Aralıkta Bakan Yazıcı'yla görüşecekler

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bankaların EFT, kredi kartı aidatı gibi 31 kalemde vatandaştan aldığı ücretleri kaldıran Tüketiciyi Koruma Yasa Taslağı'nda geri adım atmayınca bankalar orta yol arayışına girdi. Banka yöneticileri aralığın ilk haftası Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı'yla bir araya gelmek üzere Ankara'ya gidecek. Bakanlık ise yasa çıktığında 4.5 milyar liralık bir tasarrufa yol açacak uygulama için kararından dönmeyi düşünmüyor.

İKİ KIRMIZI ÇİZGİ VAR
Bakanlık, bankalar ile yapacağı toplantı öncesi kırmızı çizgiler belirledi. Yetkililer bu çizgileri şöyle sıraladı: "Bankalar gelişmiş ülkeler ile Avrupa standartlarına uygun olmayan hiçbir işletim ücreti alamaz. Bankaya bir kerelik maliyeti olan hesap açma ve kart basma gibi masrafların müşteriden kâr etmeden ve tek sefer alınması kabul edilebilir ancak bu ücretler düzenli hale getirilemez." Toplantıda İngiltere ve AB ülkelerinde mevduat dışı gelirlerin düzenli olarak düşürüldüğü ve birçok ülkenin bunları kaldırdığı da hatırlatılacak.

ÜCRETLER ADİL DEĞİL
Kredi kartı aidatı, ekspertiz ve hesap işletim ücreti gibi alanlarda bankaların çok düşük maliyetlerle sağladığı hizmetlerin her ay ve yıllık dönemlerde tüketiciden düzenli alınması bakanlık tarafından adil karşılanmamıştı. Özellikle dünyada olmayan havale, EFT, komisyon ücreti, katkı payı, SMS-posta ücretleri gibi kalemlerin teknoloji sayesinde bankalara hiçbir masraf getirmediğini tespit eden bakanlık, "İnternetin bu kadar yaygın kullanıldığı bir ortamda havale, EFT ve ATM nakit çekim komisyonu gibi ücretlerin alınması kabul edilir değil" görüşünde.


BİZE ULAŞIN