Füsun Yılmaz Phillipson/ FYP
AVM'ler çocuk konseptine geçiyor
FYP, 0-10 yaş çocukların eğilim, kullanım alışkanlıkları ve bunun gayrimenkul sektörüne yansımaları konusunda araştırmalar yapıyor. FYP'nin yöneticisi Füsun Yılmaz'a göre ailenin lideri olan çocuklar, kullanım tercihleriyle AVM'lerdeki konseptleri ayrıştırıyor ve yeni konseptler yaratmaya zorluyor. Yılmaz, "Son yıllarda büyümeye başlayan pazar bu yıl önemli bir noktaya geldi. AVM'ler çocuk için konseptleri geliştiriyorlar" dedi.
Aşkım Darcan/PGM Genel Müdürü
1.5 milyon müşterisi var
Biletix'in teknik altyapı desteğiyle toplu bilet satışı yapan Proje Geliştirme Merkezi'nin (PGM) Genel Müdürü Aşkım Darcan, Türkiye'de aile ve çocuk etkinliklerinin grup olarak yaklaşık 1.5 milyon takipçisi olduğunu vurguladı. Darcan, grup satışına çıkan etkinlikleri önce mail yoluyla kurumlara duyurduklarını belirterek, şöyle konuştu: "Daha sonra çağrı merkezinden ulaştığımız okul ve şirketleri ziyaret ediyoruz. Saha çalışmaları yapıyoruz. Etkinliğin hedef kitlesi yaş gruplarına göre okullara ve şirketlere ulaşıyoruz. Tabii ki bunlar da gişe dışında satış döngüsü yaratıyor. Okullar en çok eğitim sergilerine ilgi gösteriyor."
Kemal Erdine/Biletix Genel Müdürü
Türkiye'de aile eğlence sektörü 2 yılda hızla büyüdü
Aile ve çocuk etkinlikleri alanında son 2 yıldır artık Türkiye'de dünyanın en önemli markalarını görüyoruz. Bu nasıl gerçekleşti?
Ekonomideki gelişmeye paralel kaliteli etkinlik arayışı arttı. Ayrıca bu etkinliklerin yapılabileceği mekânlar açıldığı için organizatörler uluslararası markaları Türkiye'ye getirmeye başladı. Aile eğlencesi son 2 yılda hızla büyüdü. Sömestrlerde yaptığımız etkinlikler büyük talep görüyor.
Bir etkinliğe giden başkasına da gidiyor mu?
Aynı kulvardaki etkinliklerin bilet satışları birbirinden etkilenmiyor. Türkiye'nin çok büyük bir potansiyeli var. Etkinlikler her yıl artıyor ama pazar henüz doymadı.
Anadolu'da ilgi nasıl?
İstanbul ön sırada. Ankara ve İzmir diğer illere göre daha iyi durumda. Ancak organizatörler daha fazla etkinliği diğer illere götürüyor. Örneğin bu yıl Disney Live, Mickey'nin Müzik Festivali için Adana, Mersin, Samsun, Bursa, Trabzon, Konya, Gaziantep gibi şehirlere tur düzenlendi.
İlginin artmasında Biletix ve Ticketmaster'in rolü nedir?
İlgi artışında ekonomik gelişme ve istikrar önemli. Aileler artık eğlenceye daha fazla bütçe ayırıyor. Biz bilet satışında büyük kolaylıklar sağlıyor.