Toplam 4 milyar 652 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, bir önceki yıla göre yüzde 8'lik bir büyüme gerçekleşti.
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2012 reklam yatırımları açıklandı. 2011 yılında 4 milyar 320 milyon TL olan medya yatırımları 2012 yılında yüzde 8 oranında arttı ve 4 milyar 652 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımların yüzde 56.01'ini televizyon, yüzde 23,93'ünü basın, yüzde 9.05'ini dijital, yüzde 7.05'ini açıkhava, yüzde 2.79'unu radyo, yüzde 1.16'sını sinema reklamları oluşturdu.
2012 yılında rating ölçümlerindeki sıkıntılı sürece rağmen, piyasalarda oluşan hareketlilik sonucu yüzde 8'lik büyüme gerçekleşti.
Büyümenin itici gücünü finans, yayıncılık, perakende, içecek, ev temizlik ve gıda sektörlerinin oluşturduğu görüldü.
Son 10 yıldır medya reklam yatırımlarının ekonomik gelişmeler paralelinde seyrettiği belirtilerek, 2013 yılında da benzer ekonomik trendin süreceği varsayımıyla, reklam yatırımlarının yüzde 12 bandında büyümesinin beklendiği açıklandı.