Onuncu Kalkınma Planı'na göre, 2014-2018 yılları arasında maliye politikası, istikrarlı yüksek büyüme ortamının tesis edilebilmesine yönelik, ekonomik istikrarın desteklenmesi, yurtiçi tasarrufların artırılması ve cari açığın kontrol altında tutulmasına yardımcı olacak şekilde para ve gelirler politikalarıyla uyumlu biçimde uygulanacak.
Bu kapsamda, 2012'de yüzde 11,5 olan kamu tüketiminin GSYH'ya oranı 2018'de 11,6'ya, kamu tasarrufu 2,9'dan 3,7'ye, kamu yatırımı 4,4'ten 4,8'e, genel devlet gelirleri 37,8'den 37,9'a, genel devlet faiz dışı harcamaları 35,2'den 36,2'ye, genel devlet yatırım harcamaları 3,5'ten 4,1'e, yapısal genel devlet gelirleri 36,5'ten 37,7'ye, yapısal genel devlet harcamaları 34,7'den 36,4'e, vergi yükü 27,6'dan 28,9'a yükselecek.yol trafiğe kapatılarakcak olup, geçişler,5 olan genel devlet faiz giderlerinin, GSYH'ya oranı 2018'de 2,3'e, kamu kesimi borçlanma gereği 0,9'dan 0,5'e düşecek.
Dokuzuncu Kalkınma Planı döneminde kamu brüt borç stoku ile faiz harcamalarının GSYH'ya oranının düşürülmesi sonucunda elde edilen makroekonomik ve mali kazanımların, kamu kesimi borçlanma gereğinin kontrol altında tutulması suretiyle kalıcı hale getirilmesi amaçlanıyor.
Plan dönemi boyunca GSYH'ya oran olarak genel devlet gelirlerinin sabit tutulması, genel devlet harcamalarının ise bir miktar düşürülerek genel devlet açığının dönem sonunda yüzde 0,5'e düşürülmesi hedefleniyor.
Plan döneminde, vergi yükünün adil dağılımının sağlanması ve GSYH'ya oranla ortalama yüzde 28,6 seviyesinde olması öngörülüyor.
VERGİ MEVZUATI YENİDEN YAZILACAK
Onuncu Kalkınma Planı'na göre, maliye politikası açısından 2014-2018 arasında izlenecek politikalar şöyle:
"-İsrafın önlenmesi, verimlilik artışı sağlanması ve harcama programlarının önceliklendirilmesi suretiyle kamu harcamaları kontrol altında tutulacak. Kamu harcamalarının etkinleştirilmesiyle elde edilecek tasarruf ve tahsis edilecek ilave kaynaklar; büyümeyi destekleyecek yatırım harcamalarında, teşviklerde ve Ar-Ge desteklerinde kullanılacak.
-Sosyal amaçlı programlar ile tarım sektörüne yönelik transferler başta olmak üzere harcamalar etkinlik artışını temin etmek amacıyla gözden geçirilecek.
-Vergiye gönüllü uyumun artırılması ve kayıt dışı ekonominin azaltılmasıyla sağlanacak ilave kaynaklar, işlem vergilerinin düşürülmesi başta olmak üzere üretim ve istihdamı teşvik ederek büyümeye katkı sağlayacak şekilde değerlendirilecek.
-Vergilemenin daha adil olmasını ve mali fonksiyonunu yerine getirmesini sağlayacak şekilde vergi tabanı genişletilecek.
-Vergi politikası, üretim faktörlerinin etkin dağılımını sağlamaya yönelik olarak kullanılacak.
-Temel vergi mevzuatı, ekonomik ve sosyal politikalar çerçevesinde sade ve uyum sağlanabilir hale getirilecek şekilde yeniden yazılacak.
-Elektronik ticarette vergi kaybının önlenmesine yönelik gerekli hukuki ve idari düzenlemeler hayata geçirilecek.
-Yasal düzenlemeler, kısa ve uzun dönem mali sonuçları hesap edilerek yapılacak.
-Kamu harcamalarının program bazlı sınıflandırma çalışmaları tamamlanarak kamu hizmetlerini program yaklaşımıyla ele alan bütçe yapısına geçilecek.
-Kaynak tahsis sürecinin stratejik planlar ve performans esaslı bütçeleme sistemiyle ilişkisi güçlendirilerek, sürecin planlama, programlama, bütçeleme, uygulama, izleme ve değerlendirme etkinliği artırılacak.
-Kayıt dışılıkla mücadelede, kurumlar arası koordinasyon ve veri paylaşımı artırılacak. Önleyici ve risk odaklı denetim anlayışı çerçevesinde idarelerin beşeri ve teknolojik altyapısı güçlendirilecek.
-Yerel yönetimlerin mali imkanlarını güçlendirmek için kentsel rantların değerlendirilmesi ve emlak vergisi dahil olmak üzere yerel yönetim öz gelirleri artırılacak."