Yapı market sisteminin babaları olarak bilinen Avrupalı şirketler ekonomik krizle boğuşurken Türkiye'de bu alana sürekli yeni yatırımlar geliyor. Alman yapı market devi Praktiker'in geçtiğimiz aylarda iflasını açıklamasının ardından krizin diğer dev markalara da yansıyıp yansımayacağı tartışılırken boru üretimi ve ihracatıyla adını duyuran Mir Holding Yönetimi Kurulu Başkanı İbrahim Mirmahmutoğulları, mahalle ekonomisine de katkı yapacak yeni bir konseptle bu alana giriş yaptı. Dizayn'ım adlı ucuz zincirleri açmaya hazırlanan şirket ilk adımını İstanbul Mimaroba'daki mağazayla atacak. Resmi açılışı 3 Eylül'de yapılacak mağazalarda ürünlerin yüzde 60'ı bayanlara hitap edecek. Toplam alan büyüklüğü ise 300 ila 500 metrekare arasında olacak.
5 bin kişiye iş
"İlk etapta 10, ardından 100, kısa sürede bin mağaza açmayı planlıyoruz. Toplamda 5 bin kişiye istihdam sağlayacağız" diye konuşan Mirmahmutoğulları, "Her mağaza için 1 milyon liralık yatırım ön görüyoruz. Mağaza başına 2 milyon liralık ciro hedefliyoruz" dedi. "Mahallenin nalburu" konseptiyle yola çıktıklarını söyleyen Mirmahmutoğulları, "En ucuz bizde olacak diye bir iddiamız yok. Müşteride kaliteyi değerinde aldığı hissi uyanmalı" dedi.