Otomobil pazarı ocaktemmuz aylarında yüzde 21.7 daraldı. Pazar daralırken, satışlarını artıran az sayıdaki markalardan biri de Skoda oldu. Yılın 7 aylık döneminde Skoda'nın satışları yüzde 24 artarak 6 bin 752 adete çıktı. Pazar payı ise yüzde 1.84'ten 2.48'e yükseldi. Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, pazardaki düşüşten etkilenmemelerinin nedenini yeni modeller, artan filo satışları ile dizel otomatik ürün gamına bağladı. Temmuzda pazardaki 40 marka arasında 12'nciliğe yükseldiklerini anlatan Senyücel, "Yeti ve Rapid Spaceback ile ciddi ivme kaydettik. Yeni ürünlerimiz filo pazarında markamıza avantaj sağladı. Toplam satışlarımız içinde filonun payı yüzde 20'ye ulaştı. Genişleyen ürün gamımızla yıl sonunda 13 bin adet satış hedefliyoruz" dedi.
EN FAZLA SATAN ÜÇÜNCÜ MARKA
Skoda'nın Türkiye otomobil pazarında en fazla dizel satışı gerçekleştiren üçüncü marka olduğunun altını çizen Senyücel, şöyle devam etti: "Geniş ürün gamı sayesinde 1.6 dizel otomatik pazarında önemli bir satış performansı elde ettik. Yılın 7 ayında yüzde 20 büyüyen dizel otomatik pazarında, payımızı yüzde 9.5'a çıkardık. Toplam satışlarımızın yüzde 75'i, yani 5 bin 98 adedi dizel oldu."
OCTAVİA AİLESİ GENİŞLEDİ
Octavia'nın
model yelpazesi Octavia RS ve Combi RS'in ardından Octavia Combi 4x4 ile genişledi. Octavia Combi 4x4, 81 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor. Ayrıca lansmana özel sınırlı sayıdaki araç için panoramik sunroof hediye ediliyor. Elegance donanım paketi, 1.6 litrelik dizel motor ve 6 ileri manuel vites kutusuyla satılan Octavia Combi 4x4, 100 kilometrede 4.5 litre yakıt tüketiyor.
OTOMOBİL ALAMAYANA BİSİKLET
Skoda
markasının doğuşunun bisikletle başladığını söyleyen Tolga Senyücel, Türkiye'de bisiklet satacaklarını söyledi. Bisikletlerin fiyatları 500 ile 2 bin euro arasında değişiyor. Markanın 'e-bike' adı verilen elektrikli bisikletleri de Türkiye'de satılacak.