Batı'nın ambargosu Rusya'nın ticaret haritasında köklü değişiklikler yaratıyor. Bu tablonun yakın takipçisi Türk şirketleri özellikle gıdada büyük fırsatlar yakaladı. Başkent Moskova'da gerçekleştirilen World Food Moscow 2014 Fuarı'nda (WFM) Türk şirketlerine gösterilen ilgi de bunun ispatı. Fuara çıkarma yapan Ülker, Bing, Kervan gibi irili ufaklı 36 şekerleme firması, Ruslar'dan yüklü sipariş aldı. Yılda 3.4 milyar dolarlık şekerleme ve çikolata ithalatı yapan Rusya, aradığı yeni tedarikçileri bulmakta zorlanmadı.
1.5 MİLYAR DOLARLIK YENİ PAZAR
Gelişen ekonomisiyle lüks tüketime yönelen Rusya'da şekerleme pazarı 10 milyar doların üzerinde hacme sahip. En büyük ithalatçılar ise Ukrayna ve Almanya. Ancak artık bu tablo değişecek. İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, bu ülkelerden alımı durduran Rusya'da 1.5 milyar dolarlık boşluk oluştuğunu söyledi. Mete, "Yılda sadece 40 milyon dolarlık çikolata satan Türk şirketler bu boşluğu doldurur. Bu kapasiteye sahibiz" dedi.
"MAĞAZA AÇIYORUZ"
Bind Yönetim Kurulu Üyesi Gürkan Yasubuğa da fuardan umutlu. ABD, Kuveyt ve Çin'in ardından Rusya'da da mağaza açacaklarını belirten Yasubuğa, "Rusya'nın ihracatımızda yüzde 35'lik payı var. Bu yüzde 80'e çıkacaktır" diye konuştu.
ÜLKER: RUS ZİNCİRLERLE ÜRETİM TURUNA BAŞLADIK
Kazakistan'daki fabrikasından Rusya'ya satış yapan Ülker de ülkedeki alternatif arayışını fırsata çevirenlerden. Ülker Rusya Temsilcisi Fatih Mushli, "Rusya'ya 12-13 milyon dolarlık ihracatımız var. Yüzde 85'ini Kazakistan'dan temin ediyoruz. Rus perakende zincirleri, private label üretim için görüşmeye çağırdı. Dixy Group, Auchan gibi firmalarla görüştük, ciddi taleplerle geldiler" dedi.