Geçen yılın üçüncü çeyreğinde faaliyet kârı yüzde 59.6 düşen Samsung Electronics'de işler yolunda gitmiyor. Şirketin faaliyet kârı bu yıl da yüzde 60 azaldı. İkinci çeyrekte de şirketin kârında yüzde 19.5'lik sert bir düşüş olmuştu. Mobil telefonda dünya lideri olan ve akıllı telefon ihracatını yükselten Samsung'un işletme kârı da azalıyor. Şirket bu kalemdeki düşüşü pazarlama masraflarındaki artış ve fiyatlardaki düşüşe bağlıyor. Şirketten yapılan açıklamada sezon boyunca son teknoloji modellerinin indirimli fiyatlara satıldığı belirtildi. Samsung doymuş pazarda rakibi Apple ile giriş düzeyindeki telefonlarda ise Çinli rakipleri Huawei ve Lenovo'yla da rekabet ediyor. Samsung ikinci çeyrekte 74.3 milyon adetlik satış gerçekleştirerek Apple'dan iki kat fazla büyümüştü. Ancak pazar payı yüzde 25.2 oranında düşmüştü. Huawei kısa zamanda akıllı telefonlarda 20.3 milyonluk satışla pazar payını yüzde 6.9'a çıkarmış, Lenovo ise 15.8 milyonluk satışla yüzde 5.4'lük pazar payı elde etmişti.