Organize perakende sektörünün gelişimini destekleyen alışveriş merkezleri (AVM), Türkiye'de markaların büyümesine önemli katkı sağladı. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, AVM'lerin ilk açıldığı yıl olan 1988'den günümüze kadar büyük gelişme kaydettiğini söyledi. Bugün Türkiye'de 57 ilde 343 adet AVM olduğu bilgisini veren Belgü, AVM'lerle birlikte Türkiye'de organize perakende sektörünün de büyüdüğünü, bu iki sektörün hem doğrudan yabancı yatırım hem de istihdama sağladığı katkı sayesinde ekonominin lokomotiflerinden biri haline geldiğini söyledi.
SOSYALLEŞME MEKÂNI OLDU
AVM'lerin perakende ve ekonomide yarattığı dönüşümün yanı sıra asıl değişimi müşterinin gözünde geçirdiğini belirten Belgü, şöyle konuştu: "Türkiye'de ilk açılan AVM'lerin en büyük özelliğinin alışveriş yapmak için gidilen yerler olduğunu görüyoruz. Ancak zaman içinde değişen tüketici ihtiyaçları doğrultusunda AVM'ler de evrim geçirdi. Günümüzde insanlar alışveriş merkezlerine sadece alışveriş yapmak için değil aynı zamanda eş, aile ve dostlarıyla buluşup kaliteli vakit geçirmek ve sosyalleşmek için de gidiyor. Bu doğrultuda da alışveriş merkezleri artık yeme içme, kültür sanat, gösteri etkinlikleri gibi birçok amaca hizmet eden ve daha çok sosyal alanın bulunduğu yerler halini aldı."