Geçmişteki komünist imajını silen ve yenilenen modelleriyle marka imajınını artıran Skoda, lüks otomobil pazarına da göz dikti. Skoda, ağustosta satışa sunulan amiral gemisi Superb'le birlikte lüks markalardan pay almayı hedefliyor. Yeni Superb'in marka algısına büyük bir sıçrama yaptığını söyleyen Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel, 2015'te 2 bin 800 adeti yeni nesil olmak üzere toplam 4 bin 500 adet Superb satışı hedeflediklerini söyledi. 2016 satış hedeflerinin daha yüksek olduğunu ifade eden Senyücel, "Üst sınıfta standartları yeniden belirleyecek donanımlara sahip Superb, lüks markaları rahatsız edecek. Lüks segmentten müşteri alacak" dedi.
PAZAR IN İKİ KAT I BÜYÜME
İlk 7 ayda satışlarını yüzde 86.7 artırarak pazarın yaklaşık iki katı büyüme yakalayan Skoda'nın pazar payında da geçen yıla göre yüzde 30'a varan artış gerçekleşti. Markanın satışları 12 bin 609 adete, pazar payı yüzde 3.22'ye yükseldi. Skoda, binek otomobilde satışlarını ve pazar payını en çok artıran üçüncü marka oldu. Skoda, filoda da en çok tercih edilen ilk 10 marka arasına girdi.
REKOR GELİ YOR
Skoda'nın 1993'te toplam 23 bin 500 adetle satış rekoru kırdığını hatırlatan Tolga Senyücel, şunları söyledi: "Ancak, bunun içinde ticari araç da vardı. Ticariyi çıkardığımızda satılan binek otomobil sayısı 19 bin adet. 2014'te toplam 14 bin 500 adet otomobil satmıştık. Bu rakama ilk 7 ayda ulaştık. 2015 sonunda 20 bin ve üzeri satış gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Böylece rekoru yenileyeceğiz."
ELEMAN SEÇİMİNDE 'DOĞUŞ' KRİTERLERİ
Senyücel, Doğuş Otomotiv tarafından başlatılan insan kaynakları projesi olan Driver projesine dahil olduklarını söyledi. Senyücel, "Bu projeyle gerek kendi bünyemize gerekse de yetkili satıcılarımıza eleman alımında daha kalifiye iş gücü elde etmeyi amaçlıyoruz. İş başvuruları ve uygunlukları profesyonel çerçevede değerlendiriliyor" diye konuştu.
TÜRKİYE SKODA'NIN YÜKSELEN YILDIZI
Skoda'nın
en büyük pazarları arasında 12'inci sıradaki yerlerini koruduklarını ifade eden Senyücel, "Türkiye'ye Skoda'nın dünyada yükselen yıldızı olarak bakıyorlar" dedi.
SKODA DAVOS'TA ZENGİNLERE SATIYOR
Şubatta bir ziyaret için Türkiye'ye gelen Skoda Başkanı Winfried Vahland da, markanın imaj tazelediğini, Almanya dahil birçok ülkede satışlarının arttığını söylemişti. Vahland, dünyanın en zengin ülkelerinden İsviçre'nin ünlü kayak merkezi Davos'ta yüzde 11 pazar payı elde ettiklerini anlatmıştı.