Hazır giyim ve moda markası DeFacto, büyüme stratejini açıkladı. DeFacto, mağaza sayısını 2024'e kadar dörde katlamayı cirosunu ise dokuz katına çıkarmayı planlıyor. Şirketin CFO'su Önder Şenol, Boston'da mükemmeliyet ödülü Hall Of Fame'i aldıkları toplantıda DeFacto'nun yedi kıtada toplam bin 200 mağazalık bir zincir haline gelmek ve hâlihazırda 1 milyar 180 milyon TL olan gelirini 9 katına çıkarmak istediklerini söyledi. Müşteri eğilimleriyle hazır giyim ve moda sektörünün hızla değiştiğine, Türkiye'yi cazip bir pazar olarak gören uluslararası markalardan kaynaklanan yoğun bir rekabetin yaşandığına işaret eden Şenol, DeFacto'nun gelecek 5 yılını "sürdürülebilir büyüme dönemi" olarak niteledi. Şirketin hedefi 2015 bitmeden yurtdışındaki mağaza sayısını 74'e çıkarmak. Şenol, "Özellikle Bağımsız Devletler Topluluğu ve MENA bölgelerine odaklanmayı sürdüreceğiz. 2015'i 1 milyar 700 milyon TL ciroyla kapatmayı hedefliyoruz" dedi.
10 YILDA 1.2 MİLYAR TL
10 yılda yaklaşık 1.2 milyar TL'lik büyüklüğe ulaşan DeFacto, Türkiye'de 63 şehirde 277, yurtdışında 9 ülkede 37 mağazasıyla dünya markası olma hedefi koymuş. Büyümenin yüzde 50'den fazlasının yurtdışından olmasını hedeflediklerini belirten Şenol, "Barcelona'da tasarım ofisimiz var. İnovatif ürünlerle ilerlemeyi planlıyoruz" dedi.
STRATEJİ YÖNETİMİNİN OSCAR'INI ALDI
Strateji yönetiminin Oscar'ı olarak kabul edilen "Hall of Fame"i alan DeFacto'nun CFO'su Önder Şenol, "Önce stratejik hedeflerimizi belirliyoruz. İkinci aşamada herkes tarafından anlaşılabilmesi ve içselleştirilebilmesi için hedeflerimizi strateji haritalarımıza yerleştiriyoruz" dedi.
Şeyma Eraz / BOSTON