Türkiye'de
üretilen hafif ticari araçlar, Amerikan otomotiv devi Ford'u Avrupa'da 1 numaraya taşıdı. 2011'de 7'inci sırada bulunan Ford, 2015'te 260 bin 400 adet ticari araç satışı ve yüzde 12.6 pazar payıyla Avrupa'nın lideri oldu. Marka yüzde 8.6 olan payını 4 yılda 4 puan artırmayı başardı. Ford'un Avrupa'daki sattığı ticari araçların tamamına yakınını ise Ford Otosan üretti. Şirket, 2015'te 253 bin adet olan ticari araç ihracatının yüzde 95'ini Avrupa'ya gerçekleştirdi. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, bu başarıda Avrupa'da ticari araç pazarının yüzde 11.6'lık artışının yanı sıra Ford Otosan'ın da katkısı olduğunun altını çizdi. Yenigün, "Courier'den Transit'e uzanan geniş ürün portföyümüzle Ford'u Avrupa'da ticari araç liderliğine taşıdık. Avrupa'daki en çok satan modelimiz ise Custom oldu" dedi. Ford Otosan, ticari araç ihracatının yüzde 65'ini gerçekleştiriyor. 2015'te yüzde 32 artışla 253 bin 644 adet ihracat yapan şirketin ihracat geliri ise 3.9 milyar dolara yükseldi. İhracat yapılan ülke sayısı ise 73'ten 82'ye çıktı. Ford Otosan'ın son 5 yıldır otomotivde ihracat şampiyonu olduğunu söyleyen Yenigün, 2015'te Türkiye'nin en büyük ihracatçı şirketi olabilecekleri sinyalini verdi. Düşen petrol fiyatları nedeniyle Tüpraş'ın ihracat gelirinin azaldığı hesaplanırsa birincilik için Ford Otosan'ın Vestel'le rekabet edeceği anlaşılıyor.
KAMYONDA YENİ HEDEF ORTA-DOĞU AVRUPA
Ağır
ticari araç markası Ford Trucks'ın Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri, Afrika ve Rusya'daki operasyonunu tamamlayan Ford Otosan, gözünü yeni pazarlara çevirdi. Şirket, 2016 sonunda Orta-Doğu Avrupa'da Ford Trucks satışına başlayacak. Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Romanya ile yeni pazarlara adım atacak Ford Otosan'ın bir sonraki hedefi ise Batı Avrupa ülkeleri. Haydar Yenigün, Orta-Doğu Avrupa'nın kapılarının Batı Avrupa'ya açıldığını söyleyerek, niyetini belli etti.