Dünyanın 66 ülkesine ihracat gerçekleştiren TEMSA, yakıt tüketiminde iddialı. Teknolojiyi kullanarak yakıt tasarrufu sağlayan araçların sektörde daha çok tercih edilir hale geldiğini belirten TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, TEMSA'nın işletme sürecinde kullanıcıya sunduğu avantajlarla müşterilerine en düşük maliyeti sağlayan şirket olduğunu söyledi. Smart Mobility mottosuyla müşterilerine güvenlik, sürdürülebilirlik, verimlilik ve dijitalleşme boyutlarında çözümler sunan TEMSA, bütçesinin yüzde 4'ünü ARGE'ye ayırıyor. TEMSA ARGE Merkezi'nin, Sanayi, Bilim ve Teknoloji Bakanlığı'nın yaptığı değerlendirmede 243 merkez arasında 'en iyi uygulama' seçildiğine dikkat çeken Dinçer Çelik, "Pazarı ve müşterilerimizi dinliyor, ürünlerimizi bu yönde geliştiriyoruz. Tedarikçilerimizle ve üniversitelerle yaptığımız ortak projelerle, istihdam ettiğimiz uzman kadrolarla ARGE'miz büyüyor, teknoloji şirketi olma yolunda ilerliyoruz" dedi. TEMSA'nın önemli bir farklılığının da her segmentte ürün sunabilen tek şirket olduğunu vurgulayan Dinçer Çelik sözlerini şöyle sürdürdü: "Son 3 yıldır pazar payını en çok arttıran şirketiz. Ürün segmentlerinde sürekli olarak hem pazar payımızı büyütüyoruz, hem de satış adetlerimizi bir önceki yıla göre artırıyoruz. Tabii ki bu uzun bir zamanda, yoğun emek harcanarak elde edilen bir başarı." Ürün gamını sürekli geliştiren ve yenileyen TEMSA, 2015 yılında yaklaşık 100 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Ürünlerini 66 ülkeye ihraç eden TEMSA, Fransa'da, İngiltere'de, dünyanın en zor pazarı ABD'de ve otomotivin merkezi Almanya'da kendini kabul ettirdi. TEMSA ürünlerinin en çok bulunduğu ülkelerin başında 4 bin 500 adet ile Fransa geliyor. TEMSA'nın 2016 ihracat planıyla ilgili olarak Çelik, «2016 yılında da beklentimiz gerek sektörün gerekse TEMSA'nın ihracatının yüzde 10 seviyelerinde artacağı yönünde. İhracatı pozitif etkileyen en önemli dinamik, arza konu pazarlardaki rekabetçi dinamiklere cevap verebilen kaliteli ürünler sunabilmekten geçiyor» şeklinde konuştu.
PAZARDA YENİ TREND
Dinçer Çelik, şöyle
devam etti:
"Müşterilerimizi
ilk olarak Safir
VIP 41+1 koltuklu
aracımız ile
buluşturduk. 2+1
segmentinin otobüs
pazarında
giderek yükselen
bir trend olmasında
TEMSA'nın
bu pazarın ihtiyaçlarına
yönelik
en uygun araçları
sunmasının da
önemli bir katkısı
olduğu muhakkak.
Önümüzdeki
süreçte de
Türkiye'de seyahat
otobüslerinin
büyük oranda
2+1 olacağı artık
netleşti."
YÜZDE 100 ELEKTRİKLİ OTOBÜS
TEMSA'nın bugüne kadar 110 binden fazla araç ürettiğini ve geniş bir ürün gamına sahip olduğunu ifade eden Dinçer Çelik, 2016 yılı sonunda TEMSA'nın ürün portföyündeki araç sayısının 25'e ulaşacağını belirtti. 2015 yılında 8 yeni ürünü pazarla buluşturduklarını söyleyen Dinçer Çelik, haziran ayı içinde Aselsan ile birlikte geliştirdikleri 12 metrelik yüzde yüz yerli elektrikli otobüsü tanıtacaklarının müjdesini verdi.