Salı 18.10.2016
Son Güncelleme: Salı 18.10.2016

Türk dizileri dünya liginde

Fransa'nın Cannes kentinde düzenlenen Uluslararası İletişim Programları Pazarı (MIPCOM) Fuarı bu yıl 32'nci kez kapılarını açtı. Toplamda 5 bine yakın müşteri, 2 bine yakın stant alanının bulunduğu fuar, geçen yıl onur konuğu olan Türkiye'nin bu unvanı Japonya'ya devrettiği basın konferansıyla başladı. Japon ve Türk heyetlerinin ortak düzenlediği toplantıda İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, Japon İçişleri ve İletişim Bakanlığı Uluslararası Projeler Bakan Yardımcısı Shigeki Suzuki ve Onur Konuğu Ana Yapımcısı Yoshiaki Yamada konuşmacılar arasında yer aldı. Türkiye'deki dizi sektörünün büyüklüğüne dikkat çeken Çağlar, "Ülkemizde her hafta 50 dizi film çekiliyor. Türkiye, ABD'den sonra dünyada en fazla dizi film ihraç eden ülke konumunda. Tam 102 ülkede Türk televizyon sektörünün sesi yankılanıyor" dedi. Türk dizi ihracatının 2004'te 10 bin dolar seviyesinde olduğunu hatırlatan Çağlar, bugün bu pazarın 350 milyon dolara çıktığını vurguladı. Televizyonun ekonomik ve sosyal bir güce sahip olduğunu vurgulayan Çağlar, Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) 15 Temmuz'da düzenlediği darbe girişimine değinerek, şunları anlattı: "Bu hain girişim, Cumhurbaşkanımızın bir televizyon programı aracılığıyla halka yaptığı çağrı neticesinde püskürtüldü" diye konuştu. MIPCOM'a geçen sene 411 firmayla katılan Türkiye bu yıl da fuarda en çok varlık gösteren ülkeler arasında yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.