Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, nisan ayıyla birlikte Türkiye'yi yeni bir süreç beklediğini belirterek "Referandum sonrası yeni sistemle Türkiye çok daha hızlı bir take-off (kalkış) yapacak. Onu yapanlardan biri de THY olacak. Bizi daha aydınlık günler, daha güneşli havalar bekliyor. Ülkenin tüm diğer alanları gibi, turizm, seyahat ve havacılık sektörünün bundan çok müspet etkileneceğini düşünüyorum" dedi.
YENİ BİR SÜREÇTEYİZ
THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ile birlikte Atatürk Havalimanı muhabirlerini ziyaret eden Aycı, 2016'yı değerlendirerek, geleceğe ilişkin beklentilerini paylaştı. Sektör için 2016'nın kolay bir yıl olmadığının altını çizen Aycı, "2017'ye ayağımızı yorganımıza göre uzatarak yaralarımızı sarmış olarak girdik" dedi. Büyük bir kondisyon topladıklarını anlatan Aycı, "Kendimizi, şirketimizi sağlama aldık. Kan kaybederek değil, güçlü bir şekilde yürüyoruz. Aldığımız tasarruf tedbirleri, yeni kapasite planlama çalışmaları netice verdi. Bunun olumlu tarafını 2016 bilançosunda gördük. Martta açıklandığında sizler de göreceksiniz. Ben çok umutluyum" diye konuştu. Bu yıl zam yapılmamasına karşılık toplu işçi çıkarılmamasının garanti edildiği ankete çalışanlarının 'evet' demesini değerlendiren Aycı, "Çalışanlarımıza ve Hava-İş Sendikası'na bu noktadaki yapıcı yaklaşımından dolayı müteşekkiriz. Tasarruf deyince aklımıza ilk gelen çalışan sayısını azaltmak değil. Eğer sene sonuna kârımız 100 milyon doları geçerse yaptıkları fedakarlık miktarını bir biçimde onlara vermek ve alın terinin hakkını karşılamak noktasında hepimizin fikir birliği var" dedi.
İlker Aycı, daha isabetli plan yapabilmelerini sağlayacak daha tahmin edilebilir şekilde havayı izleyebilecekleri çalışmalar yürüteceklerini ve standart sapmayı düşüreceklerini anlattı.
REKLAM BÜTÇEMİZ ÇOK DEĞİL
Sponsorluk ve reklam bütçelerine yönelik getirilen eleştirileri değerlendiren Aycı, "THY ile eşdeğer küresel operasyon yapan şirketlerin reklam bütçelerinin cirolarının yüzde 10'u ila 20'si arasında değişiyor. 1.5'larda bir rakamla bunlarla mücadele etmeye çalışıyoruz. Bütçemizde tasarruf yaparak ilerliyoruz. Küresel bilinilirliğimizi korumak, belli oranda belli reklam yapmak zorundayız" dedi. 2017'de yüzde 3 büyümeyi esas aldıklarını ifade eden Genel Müdür Bilal Ekşi ise yere indirilen uçaklar konusundaki spekülasyonlara şu şekilde cevap verdi: "Kış döneminde seferden çektiğimiz uçak sayısı 25+8. Arztalep dengesi nedeniyle uçakların bakımları bu dönemde planlanır. 25 uçak 2017 döneminde kullanılacak. 8'i için ise çözüm arıyoruz. Talep az olduğunda uçurmaz, dışarıya verirsiniz. Bazı ülkelere kabin ve kokpit ekipleri ile kiralamak ve satmak için değişik opsiyonları değerlendiriyoruz."