Perakendeci 2017’den umutlu

Perakendeciler geçen yıl yaşanan darbe girişimi ve terör olaylarına rağmen 2017’ye pozitif giriyor. İhracat ve mağaza hedeflerini artıran sektör oyuncularının gündemini ise kur ve uluslararası siyasetteki gelişmeler belirleyecek

Perakendeci 2017’den umutlu
Türkiye'nin gayrisafi milli hasılanın yüzde 12'sini oluşturan perakende sektörü yaşanan terör saldırıları ve darbe girişimine rağmen 2017'ye umutlu girdi. İhracat ve ciro hedeflerini artıran sektörün 2017 gündemini ise kur ve uluslararası siyasetteki gelişmeler belirleyecek. Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Zafer Kurşun, Türk perakende sektörünün Avrupa ortalaması kadar büyüdüğünü belirterek, "Geçen bir yılda global krizin etkisi ile dünya ticaretinde bir düşüş yaşandı. Siyasi tarafta da Brexit ve Trump gibi sürpriz gelişmeler ortaya çıktı. Bu gelişmelere Türkiye, yavaşlayan büyüme ve dolar kurundaki rekorlarla tepki verdi. Buna rağmen toplamda 800 bin istihdam yarattık" diye konuştu.

HEDEF 33 MİLYAR TL
16 perakende derneğinin çatı örgütü olan ve 30 milyar liralık ciroyu temsil eden yerel marketlerin temsilcisi Türkiye Perakendeciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, yerel marketlerin 2017'de de Türkiye'nin büyümesine katkı sağlamayı sürdüreceğini vurguladı. Altunbilek, yerel zincirler olarak 2017 sonunda yine çift haneli büyümeyle ciroyu 33 milyar TL seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Hazır giyimde 97 markayı temsil eden Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Türkiye'de büyümenin durağanlaşması nedeniyle markaların yüzlerini yurtdışı büyümeye dönmelerini ve yurtdışı açılıma odaklanmalarını beklediklerini belirtti.

2017'DE AVM SAYISI 385'E ÇIKACAK
Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, bugün Türkiye'nin 61 ilinde 376 AVM'nin faaliyet gösterdiğini hali hazırda AVM bulunmayan 20 ilin potansiyeline ek olarak, ülke genelinde inşaatı veya proje süreci devam eden 10-12 yeni AVM bulunduğunu söyledi. Belgü, "AVM'ler kiracısı olan perakendecinin de büyüme, markalaşma ve uluslararası markalarla aynı ortamda rekabet ederek güçlenmesinde önemi rol oynadı. AVM sayısının 2017'de 385'e ve kiralanabilir alanlarının ise 11.9 milyon metrekareye yükselmesini bekliyoruz. Bu durumun ziyaretçi sayılarını yüzde 3 artış ile 2.1 milyar girişe taşıyacağını ve cirosal anlamda yüzde 10 artış sağlayarak 110 milyar TL'ye ulaşabileceğini öngörüyoruz" diye konuştu. AVM yatırımlarının bugüne kadar ulaştığı yaklaşık 53.5 milyar dolarlık yatırım değeriyle Türkiye'nin önde gelen endüstrileri arasında yerini koruduğunun altını çizen Belgü, "Bu yatırımların yaklaşık 15 milyar dolarını yabancı yatırımcılar finanse ediyor" dedi.

İHRACAT 19 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK
İstanbul Hazırgiyim Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, içeride ve dışarıda yaşanan sıkıntılara rağmen sektörün 2016 yılını kayıpsız biçimde 17 milyar dolar ihracatla kapattığını, 2017'de ise ihracatın yüzde 10 artışla 19 milyar dolar seviyesine çıkararak 2023 hedeflerine bir adım daha yaklaşmayı öngördüklerini kaydetti. Tanrıverdi, "Çeşitli sıkıntılara ve belirsizliklere rağmen hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızda ilk hedef olarak mevcut seviyeyi korumak, olumlu gelişmelerle birlikte hızlı bir toparlanmayla 2014'teki 18.7 milyar dolarlık ihracatın tekrarlamak istiyoruz" dedi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Şeref Fayat ise üretimde 500 bin kişiye istihdam sağladıklarını, mağazacılık kısmı hesaba katıldığında bu sayının 2 milyona yaklaştığını söyledi. İnovatif üretimin ve akıllı ürün yelpazesinin genişleyeceğini belirten Fayat, "Markalaşma ve inovatif üretimde ne kadar hızlı ilerleyebilirsek ihracatta kilogram başına 50 dolar gelir hedefini de yakalarız" dedi.
BİZE ULAŞIN