Körfez
geçişinin iki önemli oyuncusu Otoyol A.Ş. ve İDO arasındaki tahkime uzanan fiyat rekabetinde sulh pazarlığı başladı. İDO'nun İngiliz ortağı Souter Investments, daha önce açıklanan uluslararası tahkime gitme sürecini rafa kaldırdı. İngiliz ortak, Otoyol A.Ş. tarafından işletilen Osmangazi Köprüsü'nün geçiş ücretinin 42 dolar olması gerektiğini bu rakamın 18 dolara çekilmesinin kendileri ile olan anlaşmalara aykırı olduğunu iddia ediyordu.
SON KOZLAR MASAYA YATIRILACAK
SABAH'ın edindiği bilgiye göre, Souter Investments yöneticileri yakın zaman önce Ankara'da ilgili taraflarla bir araya geldi. Burada birçok çözüm önerisi masaya yatırıldı. Ardından da konuyla ilgili özel bir çalışma başlatıldı. Hazırlanan anlaşmazlık dosyası Başbakan Binali Yıldırım'ın masasına kadar geldi. Uluslararası tahkim mahkemelerine gitmeye hazırlanan şirket de gelişmeleri bir süre daha izleme kararı alarak, tahkime gitme çalışmalarını durdurdu.
İDO 861 MİLYON $'A SATILDI
İDO'nun özelleştirilme ihalesini 2011'de 861 milyon dolar ile Tepe- Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. 2009'da Yap-İşlet- Devret modeliyle ihaleye çıkan Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu projesini ise Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel ve Göçay'dan oluşan Otoyol A.Ş. kazanmıştı. Köprü 1.1 milyar dolara mal oldu.