Robot sigortacılarla sekiz kat hızlı hizmet

Gelişen teknolojiyle birlikte sigortacılık da yeni uygulamalara kavuşuyor. Bunlardan biri olan ‘robot’ çalışanlar sayesinde, mesai saatleriyle sınırlandırılmadan 7/24, 8 kat hızlı hizmet verilebiliyor.

Robot sigortacılarla sekiz kat hızlı hizmet
Gelişen teknolojiyle birlikte sigorta sektöründe de yöntemler değişiyor. Türk sigorta sektöründe de görülmeye başlayan "robot" uygulamaları buna örnek teşkil ediyor. Aksigorta'nın Robot Dönüşüm Projesi sayesinde hayata geçirilen sanal çalışanlar hem 8 kat fazla hizmet üretiyor hem de 7/24 hizmet veriyor. Poliçe üretimi, hasar dosyası açılması gibi 7 farklı süreci yürüten sanal çalışanlar, projenin başladığı Eylül 2016'dan bu yana 20 bin poliçe düzenlenmesi ve 5 bin hasar dosyası açma işlemini gerçekleştirdi.

SON TEKNOLOJİ
Bu projeyle son teknoloji kullanılarak müşterilere verilen hizmet, mesai saatleriyle sınırlanmıyor ve 7/24 hale geliyor. Proje ayrıca, çalışanların üzerindeki operasyonel yükü alıyor ve birikimlerini, uzmanlıklarını daha çok yansıtabilecekleri pozitif müşteri deneyimi yaratacak işlere yönlendiriyor.

'HİZMET KALİTESİ ARTIYOR'
Proje sayesinde çalışan verimliliğinin yanı sıra müşterilere sunulan hizmetin kalitesi de artıyor. Her bir robotun bir iş yapabilme özelliğine sahip olduğu projede sanal çalışanlar teknolojiden bağımsız birçok uygulamaya da entegre edilebilirken, uygulama aşamasını çok hızlı bir şekilde gerçekleştirebiliyorlar. Tekrarlayan işleri tamamlamak için daha az kaynak gereksinimi duyan sanal çalışanların ilerleyen süreçte, hasar ve üretimde daha da yaygınlaştırılması, finans ve tahsilat bölümlerinde de aktif hale getirilmesi planlanıyor. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Aksigorta'nın sektörde ve Türkiye'de ilk kez uygulanan projesiyle ilgili olarak "Robot Dönüşüm Projemizin temelinde, Aksigorta'nın müşteri odaklı hizmet anlayışı yatıyor" şeklinde konuştu.
BİZE ULAŞIN