UFRAD Franchising Derneği Başkanı Mustafa Aydın, sistemin ekonomik büyüklüğünün 43 milyar dolara ulaştığını, 2017 yılı sonuna kadar bu rakamın 50 milyar doları bulmasını beklediklerini söyledi. Türkiye'de zincir işletmelerin toplam sayısının 2 bin 500 olduğunu ifade eden Aydın, "Bu işletmelerin toplamda 60 bin kadar şubesi var. Sektörde yabancı firma oranı ise yüzde 29. Buna karşılık yurt dışında şube açmaya başlayan 150'den fazla Türk markası var" diye konuştu.
EN ÖNEMLİ ETKEN YÖNETİM
Franchise zincirlerinin gelişmesindeki en önemli etkenin yönetim olduğunun altını çizen Aydın, "Vasat yönetilen bir zincir büyüyemez, markalaşamaz, hatta rakipleri büyüdükçe o küçülür. İyi yönetilen bir zincir sıfırdan yola çıksa bile marka olur. Alışveriş merkezlerinin markalara yer vermesi de, franchise zincirlerin gelişmesindeki en önemli etkenlerden biri. Müstakil perakendecilerin sürekli yaptıkları hatalar ve ihmaller, franchise zincirlerin tüketiciler tarafından tercih edilmesinde ve gelişmesindeki diğer bir önemli etken" ifadelerini kullandı.
MARKA TANINMIŞ OLUYOR
Firma ve markaların franchise yöntemiyle büyümesi halinde elde ettikleri avantajları da sıralayan Aydın, "Her şeyden önce marka, franchising sistemi ile birlikte ulusal veya uluslararası standarda ve kaliteye sahip olunuyor. Tanınmış markaların sağladığı sürekli müşteri ve iş yapma imkânı doğuyor. Franchisor, yani franchise veren işletme veren işletme, Franchisee'ye, yani franchise alan girişimciye eğitim hizmetleri ve uzman personel desteği sağlıyor" şeklinde konuştu.
MARKAYA CHECK-UP YAPMAK ŞART
Mustafa Aydın, franchising
vermeyi düşünen
firmaların da,
kendilerini birçok
konuda kontrolden
geçirmeden
bu alana girmesinin
sakıncalı olabileceğini
söyleyerek,
"Bir firma ve
marka, çok fazla
verimli olmamasına
rağmen franchise
vermeyi düşünebiliyor.
Ancak
kuvvetli bir 'checkup'tan
geçirilmesinde
büyük yarar
var" dedi.