2010'da Türkiye'ye direkt yatırımla giren Fransız kozmetik markası Yves Rocher, 200'üncü mağazasını açarak Türkiye'nin en büyük mono (tek) marka kozmetikçisi oldu.
7 yılda gösterdiği performansla markanın en hızlı büyüyen ülkesi olduklarını dile getiren markanın genel müdürü Elif Berker, "Türkiye Yves Rocher'nin ilk üç ülkesinden biri oldu. Şu anda yaklaşık 700 çalışanımız var. 3 yılda bu rakamı 1000'e, mağaza sayısını ise 300'e çıkaracağız. Türkiye gösterdiği performansla merkezi büyüledi. Yatırımlarımızı artırıp Türkiye'nin her iline kozmetiği götüreceğiz" dedi.
Sektörün 2.5 milyar euro pazar büyüklüğüne ulaştığını ifade eden Berker, "Bu aynı zamanda ciddi potansiyeli olduğunu gösteriyor. Sektör çift haneli büyümelerle gidiyor. Bu da rekabeti artırıyor ama farklılaşan kazanıyor" diye konuştu.
SİLİKON VE SÜLFAT KULLANMIYORUZ
Berker, "Hijyen ürünlerimizde kesinlikle silikon kullanmıyoruz. Artık yeni nesil bazı ürünlerde sülfat da kullanmıyoruz. Mineral yağlar, renklendiricilerde paraben yok. Organik tarımla yetişen bitkilere öncelik veriliyor" dedi.