Elektriğiyle çarpmaya hazırlanıyor

Elektrikli otomobillerde atağa geçen Daimler, Türkiye’de de öncü olmaya hazırlanıyor. Şirket, 2018’de Mercedes-Benz ve Smart’ın elektrikli modellerini satışa sunacak

Elektriğiyle çarpmaya hazırlanıyor
Alman otomotiv devi Daimler AG, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda elektrikli otomobil stratejisini tanıttı. Elektrikli otomobiller için 10 milyar euro yatırım yapmaya hazırlanan Daimler, 2022 sonuna kadar Mercedes-Benz ve Smart ürün gamında en az bir elektrikli modeli piyasaya sunacak. Çin'de elektrikli otomobiller için bir batarya fabrikası kuran Daimler, Smart'ı 2020'ye kadar tamamen bir elektrikli otomobil markasına dönüştürecek. Ayrıca, yepyeni elektrikli markası EQ'yu 2019 sonu itibariyle satışa sunacak.
Mercedes-Benz dünyada olduğu gibi Türkiye'de elektrikli otomobil konusunda iddialı. Elektrikli otomobillerle ilgili çalışmalara başladıklarını belirten Mercedes-Benz Türkiye Otomobil Direktörü Şükrü Bekdikhan, 2018'de elektrikli Smart ve elektrikli GLC modellerini ardından da EQ markasıyla üretilecek elektrikli otomobilleri satışa sunacaklarını kaydetti.

ALTYAPI GELİŞİTİRİLMELİ
Türkiye'nin elektrikli otomobil konusunda dünyadaki en yüksek teşvikleri veren ülkelerden biri olduğunu belirten Bekdikhan, "Elektrikli otomobilde ÖTV sıfır. Buna rağmen pazar küçük ve yetişmiş insan gücü yok. Devlet ÖTV teşviği kadar altyapı ve şarj istasyonları gibi alanlarda da yönlendirici olmalı" diye konuştu. Hibrit otomobillerindeki vergi teşviğine de değinen Bekdikhan, hibrit regülasyonlarının yenilemesi gerekteğini söyledi.

Afrika'dan 2.5 ayda Bremen'den 20 günde
Serbest Ticaret Anlaşmaları'ndaki Türkiye aleyhine ortaya çıkan farklılıktan dolayı Güney Afrika'dan ithal edilen otomobillere yüzde 10'luk ek vergi getirildi. Bu durumdan dolayı Almanya'daki fabrikaya yöneldiklerini belirten Bekdikhan, "Aslında bu iyi oldu. Araçlar Güney Afrika'dan 2.5 ayda gelirken, Bremen'den 20 günde geliyor" dedi.

Lüks otoda yüzde 27 düşüş gerçekleşti
Özel Tüketim Vergisi'ndeki düzenlemeden en çok premium segmenti olumsuz etkilendi. Binek otomobil pazarı yüzde 3.38 düşerken, premium segmenti yüzde 27 geriledi. Yılsonunda premium segmentin yüzde 20 düşüşle 78-80 bin arasında gerçekleşmesi öngörülüyor. Böylece premium pazarı 2014 seviyesine gerileyecek.
BİZE ULAŞIN