Kararı banka mı verecek robotlar mı?

İnsanlar her platformdan anında finans ve bankacılık uygulamalarına ulaşmak istiyor. Borsada “satma” ya da “alma” kararını veren, müşterilere teklifler sunan robot yazılımlar ve Fintech uygulamaları yapay zekayı ciddi bir şekilde kullanıyor

Kararı banka mı verecek robotlar mı?
Her geçen gün daha fazla sayıda insan, internete bağlı bulundukları her platformdan güvenli, hızlı ve erişimi kolay finansal hizmetlere ulaşmak istiyor. Yani akıllı telefon, tablet, dizüstü bilgisayar veya hiçbir zaman tutmayan televizyon üzerinden bankacılık ve finans uygulamalarını kullanmak isteyen veya bunu yaşam tarzı olarak kabul eden insanların sayısı artıyor. Sigortadan bankacılığa tüm finans uygulamalarının içine yapay zeka teknolojileri girmeye başladı. Borsada riskli işlemleri belirleyen, alım veya satış kararını veren robot yazılımlar neredeyse sıradan bir durum haline gelmeye başladı.

ROBOTLAR KARAR VERİYOR
Robotlar müşteriye sunulan tekliflere karar veriyor veya riskli olduğu konusunda personele uyarılar gönderiyor. İşte tüm bu kararları alırken bir yandan da müşterinin davranışlarına göre çalışanların doğru tekliflerle karar süreçlerini kolaylaştırıyor. Yeni nesil ödeme altyapıları, dijital bankacılık, sermaye piyasası işlem algoritmaları, robo-danışmanlık, sigortacılıkta yapay zeka uygulamaları, dijital para ve blockchain teknolojileri, online muhasebe işlemleri, robotik müşteri hizmetleri merkezi ve daha pek çok yenilik finans dünyasını derinden etkiliyor.

GİRİŞİMCİLER DEĞİŞTİRİYOR
Tüm bu uygulamaları geliştiren girişimciler bankalara alternatif olmak yerine işbirliği için ve bankaların teknoloji yatırımlarına katkı sağlamak için de çalışıyorlar. Örneğin bankaların daha çevik şekilde hareket etmelerini sağlayanlar yine algoritma üreten girişimler olacak. Bu yüzden bankalar girişimciler özel ekosistem desteği veriyor. Girişim ekosisteminden destek almayan büyük banka neredeyse yok gibi.

MÜŞTERİ VELİ NİMET DİYEN ROBOTLAR
Milyonlarca müşterinin artan ve kişiselleşen talepleriyle başa çıkmanın yolu yapay zeka kullanımından geçiyor. Yazılım robotları müşterinin ayağına giderek, bir anlamda "müşteri veli nimettir" sözünü sanal ortamda tekrarlıyor. Facebook, Whatsapp veya Bip müşteri hangi uygulamayı kullanıyorsa, o platform üzerinden girişimci desteği ile robo-danışmanlık hizmeti veren bankaların yetenekleri artıyor. Böylece müşterinin olduğu her platforma hizmeti taşımak kolaylaşıyor.
BİZE ULAŞIN