Bankacılıkta engeller aşıldı

Bankacılıkta engeller aşıldı

yıl önce engellilere yönelik Türkiye’nin en kapsamlı bankacılık hizmetlerini başlatan Yapı Kredi programını zenginleştirdi. Engelsiz ATM oranı yüzde 56’ya çıkarıldı. Tüm dijital kanallar da engelli kullanımına uygun olarak tasarlandı

  • Ekonomi
  • Cumartesi 03.12.2017
Yapı Kredi Bankası "Herkese eşit bankacılık" ilkesi doğrultusunda 2008 yılında başlattığı sektörün ilk ve en kapsamlı engelsiz bankacılık programını zenginleştirdi. Banka, 2017 yılının ilk 9 ayı itibariyle tüm ATM'ler içindeki engelsiz ATM oranını yüzde 56'ya çıkardı. Engelli çalışan sayısını 532'ye taşıyan Yapı Kredi engellilere yönelik müşteri iletişim merkezi, online chat hizmetleri, şubede sıra önceliği ve engelli kullanıcıları göz önünde bulundurarak geliştirdiği teknolojik uygulamalar ile sektöre örnek uygulamalara imza attı.

DİJİTALDE KOLAYLIK
Türkiye'deki engelli vatandaşların finans sektörüne erişimini kolaylaştırmak amacıyla sektörde bir ilk olarak www.engelsizbankacilik. com.tr'yi açan Yapı Kredi, tüm dijital kanallarını da engelli kullanıcıların kullanımına uygun şekilde tasarladı. Görme engelli müşterilerin dijital kanalları sesli komut sistemiyle sorunsuz bir şekilde kullanmalarını sağlayan banka, işitme engelli müşterilerini yapikredi.com.tr ve Yapı Kredi İnternet Şube'sindeki "Online Hizmet" uygulaması ile destekliyor.

ATM SAYISI ARTIRILDI
Türkiye'yi sesli işlem özelliğine sahip ilk ATM ile tanıştıran Yapı Kredi, bu özelliği tüm yeni ATM'lerine entegre ederek görme engelli müşterilerinin hayatını kolaylaştırıyor. 2017 yılında engelsiz ATM sayısını 2 bin 384'e çıkaran Yapı Kredi, ayrıca 2014'te başlattığı Home Agent adı verilen proje ile engelli vatandaşların istihdamına da odaklanıyor. Bu program kapsamında Yapı Kredi Bankacılık Akademisi'nde eğitimden geçen engelli vatandaşlar, kendi evlerinin rahatlığında Yapı Kredi Müşteri İletişim Merkezi'nde hizmet veriyor.

ÇALIŞANLARA İŞARET DİLİ EĞİTİMİ
Engelli vatandaşlara kesintisiz hizmet ulaştırmak amacıyla 2012'de İşitme Engelliler Federasyonu işbirliği ile "Konuşmak Elimizde" projesini de başlatan Yapı Kredi, çalışma kapsamında gönüllü şube çalışanlarının işaret dili eğitimleri almalarını sağladı. Proje kapsamında farklı eğitimler alan bin 500'e yakın çalışan, Türkiye'de yaşayan 3 milyonun üzerinde işitme engellinin bankacılık işlemlerini daha hızlı ve kolay bir şekilde çözmesine olanak tanıyor.
BİZE ULAŞIN