Ticaret
Bakanlığı tüketici profilini çıkardı. Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'nce Hacettepe Üniversitesi ve bir araştırma şirketi işbirliğiyle 26 ilde 18 yaş üstü 2 bin 242 tüketicinin katılımıyla yapılan araştırmadan ilginç sonuçlar çıktı. Buna göre, boş zaman değerlendirme aktivitesi olarak gün içinde 2 ila 4 saat arası televizyon izleyenler çoğunluğu oluşturuyor. Televizyon izleyen tüketicilerin en çok izlediği program türleri arasında yüzde 67.6 oranla film ve diziler başı çekerken, bunu haber programları takip ediyor. TV izlemenin ardından 2. sırada yüzde 48.6 ile "internete girme" geliyor. Araştırmaya katılanların yüzde 65.7'si sosyal ağlarda gezinme amacıyla internet kullanıyor. Online satın alma davranışlarının da incelendiği çalışmada, katılımcıların yüzde 35'inin internet veya sosyal medya kanallarından alışveriş yaptığı, bunların çoğunluğunu 25-34 yaş aralığındaki üniversite ve üzeri eğitim düzeyindeki tüketicilerin oluşturduğu belirtiliyor. Araştırmaya katılan tüketicilere internet üzerinden en çok satın aldıkları ürün grupları sorulduğunda ilk sırada giyim ürünlerinin, ikinci sırada ise uçak, otobüs bileti gibi ulaşım hizmetlerinin satın alındığı dikkat çekiyor. Bunları sırasıyla kitap, teknolojik ürünler ve kozmetik ürünlerin takip ettiği ifade ediliyor.
EN ÇOK ERKEKLER DOLANDIRILMIŞ
Araştırmanın
en dikkat çeken
başlıklarından bir
tanesini de internet
veya telefon
bankacılığı başlığı
oluşturdu. Telefonla,
internet veya
sosyal medya üzerinden
dolandırılıp
dolandırılmadıkları
da sorulan katılımcıların
yüzde
5'inin dolandırıldığı,
yüzde 15'inin ise
böyle bir teşebbüsle
karşılaşmasına
rağmen dolandırılmadığı
anlaşılıyor.
Dolandırılan tüketicilerin
çoğunluğu
ise 65 yaş üstü,
ilkokul mezunu
erkekler.