Son Güncelleme: Pazar 15.09.2019 17:25
ÖTV indirimi beyaz eşya satışlarını yüzde 30 artırdı
Tüketici teknolojisi ürünleri pazar büyüklüğü, 2019'un ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,5'lik artışla 15,9 milyar lira ciroya ulaşırken, bu artışta ÖTV indiriminin etkisiyle yüzde 30 büyüyen beyaz eşya sektör satışları etkili oldu.
Araştırma şirketi GfK Temax'ın verilerinden yapılan derlemeye göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2019'un ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,5'lik bir büyüme performansı ile 15,9 milyar lira ciroya ulaştı.
Bu yılın ikinci çeyreğinde büyümeyi büyük beyaz eşya sektörü sürüklerken, küçük ev aletleri de büyümeye katkı sağlayan diğer bir sektör olarak öne çıktı.
Telekom sektörü söz konusu dönemde yüzde 10,3 daralarak 6,7 milyar liralık ciro elde etti. Bu daralmada akıllı telefon ürün grubunda devreye alınan ÖTV artışı etkili oldu.
Akıllı saatler ve mikrofonlu kulaklıklar yüzde 30'un üzerinde cirosal büyümeyle bir önceki çeyrekteki performansını sürdürmeyi başardı.
EN SON HABERLER
- 1 Mevsimlik tarım işçileri için yeni karar!
- 2 Resmi Gazete'de yayımlandı! Lokanta ve kafelerde KDV düzenlemesi
- 3 Merkezi Kayıt Kuruluşu // İLAN
- 4 Dünyada sadece Malatya'da! Koparmanın cezası 387 bin TL...
- 5 Üniversitelere yapay zeka temelli yeni programlar açılacak! YÖK Başkanı listeyi duyurdu
- 6 Bakan Yardımcısı Yozgatlıgil: 10 yılın en çok yükselen ülkelerinden biriyiz
- 7 Kalkınma Yolu iş dünyası için yatırım fırsatlarını beraberinde getiriyor
- 8 ATO Başkanı Baran'dan 16 destinasyona direkt uçuş talebi
- 9 Bakan Işıkhan: 100 binin üzerinde kadın istihdamı sağladık
- 10 Bakan Bayraktar: Elektrikte yerli ve yenilenebilir kaynakların payı arttı