Giriş Tarihi: 21.11.2022

Avrupa’da hedef 3.4 milyon şarj istasyonu

Avrupa Birliği, sıfır emisyon hedeflerinde önemli yeri olan elektrikli araçların benimsenmesinde öncü rol oynuyor. Küresel ölçekte elektrikli araç üretiminin dörtte birini AB ülkeleri gerçekleştiriyor. Bu durum Avrupalı tüketicilerin de yüzde 20'leri bulan elektrikli araç tercihleriyle de birleşince, şarj istasyonlarına duyulan ihtiyaç katlanarak artıyor. Yakın tarihli bir McKinsey analizinin sonuçlarına göre; 2021'de, Avrupa genelinde 375 bin olan şarj istasyonu sayısının, 2030'a kadar 3.4 milyona çıkması gerekiyor. McKinsey & Company'nin Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (European Automobile Manufacturers' Association) raporundan bazı verileri analiz ederek hazırladığı makale, sektör paydaşlarının katlanarak artan bu ihtiyaca cevap verebilmek için neler yapabileceğini ortaya koyuyor.
240 MİLYAR EURO YATIRIM
McKinsey uzmanları, Avrupa genelinde elektrikli araçların ihtiyaç duyacağı şarj altyapısı için, 2030'a kadar kümülatif olarak 240 milyar euroluk yatırım gerekeceğini belirtiyor. Sektörün her paydaşın bu süreçte atması beklenen farklı adımlar bulunuyor. Şarj ekipmanı üreticilerinin muhtemelen üretimi artırması, şarj noktası operatörlerinin de öngörülen güç taleplerini karşılamak için elektrik üreticileriyle koordineli şekilde planlamalar yapması gerekiyor. Diğer taraftan otomobil ve kamyon üreticilerinin de değişen tüketici önceliklerini karşılamaya hazırlanması öneriliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.