Giriş Tarihi: 5.3.2024

KKM’de 27 hafta kesintisiz düşüş

Mayıs seçimlerinin ardından yeni ekonomi yönetiminin enflasyonla mücadeledeki kararlılık doğrultusunda para politikasında sağlanan normalleşme ve Kur Korumalı Mevduat'tan (KKM) kademeli çıkış stratejisi sonuç vermeyi sürdürüyor. Özellikle ağustos ayından bu yana, KKM'de düşüş süreci hız kesmeden devam ederken, buradan çıkan paranın da tercihini normal vadeli mevduattan yaptığı görülüyor.
1.1 TRİLYONLUK DÜŞÜŞ
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK) haftalık verilerine göre 18 Ağustos 2023'te 3.4 trilyon lira ile tarihi zirvesini gören kur korumalı mevduatta, o tarihte başlayan düşüş kesintisiz 27 haftaya ulaştı. KKM'nin büyüklüğü 23 Şubat 2024 tarihi itibarıyla 2 trilyon 324 milyar liraya geriledi. Bu dönemde KKM'de yaşanan düşüş 1 trilyon 84 milyar liraya ulaştı.
TL MEVDUATA GEÇİŞ HIZLANDI
Söz konusu 27 haftalık dönemde bankalardaki toplam mevduat yüzde 16.5 artarak 15 trilyon 128 milyar liraya ulaştı. KKM'nin toplam mevduat içerisindeki payı yüzde 26.2'den 15.3'e geriledi. Bu dönemde TL mevduat ise 1 trilyon 327 milyar lira artarak 8 trilyon 881 milyar liraya çıktı. TL mevduatın toplamdaki payı yüzde 58.7 oldu. KKM'nin TL mevduatlar içerisindeki payı ise yüzde 45.1'den 26.2'ye geriledi.
3.5 MİLYAR $ ÇÖZÜLDÜ
DÖVİZ tevdiatlarının payı ise, döviz hesaplarındaki azalışa rağmen, kurdaki yükselişin etkisiyle, sınırlı bir düşüşle yüzde 41.8'den 41.2'ye geriledi. Ağustos sonunda 205.9 milyar dolar olan döviz tevdiat hesaplarının büyüklüğü, 23 Şubat 2024 tarihi itibarıyla 202.2 milyar dolara düştü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.