Yeşil deyince para akla geliyor

Yapılan araştırmaya göre Türk tüketicisinin aklına yeşil ve çevre dostu ürün denilince yüksek fiyat ve geri dönüşüm geliyor. Tüketici en çok bilgi eksikliğinden şikâyet ediyor

Schneider Electric, Sürdürülebilirlik Akademisi ve GfK Türkiye ortaklığında gerçekleştirdiği araştırmaya göre, 'yeşil ve çevre dostu ürün' deyince, tüketicilerin neredeyse yarısının aklına geri dönüşümlü ürünler geliyor; yüzde 36'sı organik, yüzde 32'si ise 'enerji tasarruflu' ürünlerin çevre dostu olduğunu düşünüyor. Satın aldığı ürünlerin yeşil/çevre dostu olması gerektiğini düşünenler yüzde 71 oranındayken, sıklıkla yeşil/çevre dostu ürün satın alanlar sadece yüzde 19'da kalıyor. Tüketicilerin yüzde 54'ü ise 'yeşil ve çevre dostu ürün tüketmeliyiz' diyerek bilinçli olduğunu vurgulamasına rağmen, hiçbir zaman çevre dostu ürün almıyor. Tüketicilerin yarısından çoğu, yeşil ve çevre dostu ürünleri satın almama nedenini yüksek fiyatlar olarak belirtirken, yüzde 26'sı çeşitlerin çok sınırlı olduğunu ve daha fazla yeşil ürün görmek istediğini belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 20'si ise yeşil olduğu belirtilen ürünlerin güven vermeyen ürün bilgileri yansıttığından şikayet ediyor.

BİZE ULAŞIN