Salı 14.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 15.04.2015 11:31

Eskişehir’de Turizm Çalıştayı

Eskişehir Valiliği ile Bursa, Eskişehir, Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) tarafından ‘Eskişehir Turizm Çalıştayı’ düzenlendi.
Bir otelde düzenlenen çalıştayın açılış konuşmasını Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna yaptı. Vali Tuna, turizmde hedeflerinin Cumhuriyet’in 100. yılında Türkiye ve dünyanın cazibe merkezi olduğunu söyledi. Vali Tuna, “Bunun için şehrimizde istihdamın, verimliliğin, ekonomik-sosyal ve çevresel uyumun bir arada olduğu akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı bir gelişmeyi hedefliyoruz. Eskişehir önemli potansiyelleriyle birlikte birçok bileşende bir cazibe merkezi olarak marka şehir özeliği taşımaktadır. Türk Dünyası Kültür Başkentliği ve UNESCO Somut Olmayan Kültür Miras Başkentliği, kentin markalaşması yolundaki önemli kilometre taşıdır” dedi.
İDDİALI HEDEFLER OLMALI
Çalıştaya katılanlardan iddialı hedefler koymalarını talep eden Tuna, "Uzun vadeli politika önerileri geliştirmenizi istiyoruz. Bütün dünyaya hitap eden, dünyanın çok konuşulan dillerinde yayın yapan web sayfalarımızın olması önerilerini bekliyoruz. Farklı turizm türlerimizin gelişmesi için ne tür yatırımlar yapmamız gerektiğini incelemenizi istiyoruz. Dünyanın başarılı örneklerini tahlil etmenizi istiyoruz. Bu çalışmalar neticesinde elimizde çok kapsamlı bir Eskişehir Turizm Marka Kent Stratejik Kalkınma Planı olmasını hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
ESKİŞEHİR’İN AVANTAJLARI VAR
MHP Genel Başkan Yardımcısı ve Eskişehir Milletvekili Ruhsar Demirel, Eskişehir’in köklü bir geçmişe sahip olduğunu ve birçok kültürel mirası barındırdığını kaydetti. Planlı kalkınmadan bu yana 1980’lerin ortasında yapılan hukuki düzenlemelerin, teşvikler hepsinin dışında Türkiye’nin turizmi tam olarak yaşayamayan bir ülke olduğunu aktaran Demirel, “Hala turizmi 12 aya yayamadık. Kıyı turizminden kültür turizmine geçemedik ve tesislerimizin çoğu Türkiye genelinde belli bir bölgede yığılmış durumda. O zaman önce biz turizmden ne anlıyoruz, ne anlamalıyız, Eskişehir olarak ne yapabiliriz? Aslında çok avantajlarımız var. Güney Marmara’ya, batı Anadolu’ya geçiş güzergahtayız ve demiryoluyla ulaşımı da çok kolay buranın bunların hepsi doğru insan envanterimiz de var ama konu başlığımız yok" ifadelerini kullandı.
BÜYÜKERŞEN’DEN ELEŞTİRİ
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen ise konuşmasında, sağlık turizmi açısından Türkiye büyük potansiyele sahip olduğundan söz ederek, “Türkiye’nin neresine giderseniz gidin doğal sular, kaplıca suları ve tedavi merkezleri bulabilirsiniz" diye konuştu. Büyükerşen, Afyonkarahisar ve Kütahya’nın sağlık turizmi açısından geliştiğini, ancak Eskişehir’in halen sağlık turizmini konuştuğunu dile getirerek eleştirdi.
Çalıştayda, Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Gündoğan, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hasan Gönen, Skal Eskişehir Kulübü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Gökçe Yüksek, TÜRSAB Eskişehir Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Akın Çamoğlu ve Eskişehir Ticaret Odası Başkanı Metin Güler de birer konuşma yaptı.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Eskisehir Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Eskisehir Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ESKISEHIR HAVA DURUMU

2 Mayıs 2024 Perşembe

20 º

20 º / 11 º
Çok Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.