'YAY' PROJE ASKIYA ÇIKTI İstanbul'u Çanakkale üzerinden Balıkesir'e gerilmiş bir yay gibi bağlayacak 'Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu' projesi askıya çıktı. ÇANAKKALE BOĞAZ KÖPRÜSÜ OTOYOL GÜZERGAHI KAÇA MAL OLACAK? Proje, Çanakkale 1915 Köprüsü'nü de kapsıyor ve yap-işlet-devret modeliyle yapılacak. Çanakkale Köprüsü hariç, 324 kilometre olan otoban projesi, 9 milyar 843 milyon liraya mal olacak. 1.KESİM OTOYOL 876 KİLOMETRE Kınalı–Tekirdağ–Çanakkale-Savaştepe Otoyolu 1.Kesimi (Boğaz Köprüsü Kesimi Hariç) ve 2. KESİM OTOYOL 816 KİLOMETRE Kınalı–Tekirdağ–Çanakkale-Savaştepe Otoyolu 2. Kesimi (Boğaz Köprüsü Kesimi Dahil), projesi kapsamındaki, toplam otoyol uzunluğu Km: 324+415 olup, genel projelendirme tekniği ve bölgesel ayrım nedeni ile 1. ve 2. bölüm olmak üzere 2 bölüme ayrıldı. 3 GİDİŞ 3 GELİŞ Yapılacak 1.ve 2. kesim otoyolu, yap-işlet-devret modeli kapsamında olacak. Proje güzergahı 3 gidiş-3 geliş olmak üzere toplam 6 şerit olarak planlanıyor. DÜNYANIN EN UZUN ARALIKLI KÖPRÜSÜ OLACAK Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dün yaptığı açıklamada Çanakkale 1915 Köprüsü için de ihale duyurusuna bu ay çıkacaklarını belirtti. Arslan, köprünün 5 milyar dolarlık bir proje olduğunu dile getirerek köprü boyunun 3 bin 869 metre olacağını ve çelik asma köprü tipinde yapılacağını belirtti. Arslan, projede 31 viyadük, 5 adet tünel, 30 adet köprülü kavşakla 143 alt ve üstgeçit yapacaklarını da söylemişti. ÇANAKKALE BOĞAZ KÖPRÜSÜ NE ZAMAN AÇILACAK? Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan Ocak 2017'de ihale yapılacağını ilk kazmanın 18 Mart 2017'de vurulacağını açıklamıştı. Yapımı planlanan Çanakkale 1915 Köprüsü projesi için 2023 yılını işaret eden Arslan, köprünün Türkiye'nin tarihe saygısını simgeleyeceğini söyledi. Arslan, 'Bu köprü 2023 senesine kadar hizmete girmiş olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2023 metre olacak. Dünyada kuleler arası açıklık olarak birinci olacak. Bir de köprünün adı Çanakkale 1915 olacak. 2023'te de vatandaşa kesintisiz geçilen bir Çanakkale köprüsü yapıp milletimizin hizmetine vermiş olacağız' ifadelerini kullandı. ÇED RAPORU KABUL EDİLDİ 'Çevresel etki değerlendirmesi raporu', İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından kabul edilen projeyle ilgili görüş ve öneriler için vatandaşlar İstanbul Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü veya Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na müracaat edilebilecek. 6.3 MİLYAR m2 KAMULAŞTIRMA Yeni otoyol güzergahının sağında ve solundaki 100'er metrelik alan, koruma bandına alınıp kamulaştırılacak. Askıya çıkan projenin tanıtım dosyasındaki bilgilere göre, 4 milyar 518 milyon metrekarelik tarım alanı, bir milyar 762 milyon metrekarelik ormanlık/çalı/otsu bitki alanı ve 91 milyon metrekarelik mera alanı kamulaştırılacak. OTOYOL PROJESİ NEREDEN GEÇECEK? Otoyol üzerinde, Kınalı ve Balıkesir Batı otoyol bağlantıları ile birlikte toplam 20 adet kavşak ya da giriş/çıkış istasyonu yer alacak. İşte planlanan otoyol üzerinde öngörülen yerler; Silivri Cezaevi Silivri Cezaevi-Kınalı Marmara Ereğlisi – Çorlu Havaalanı Karatepe – Tekirdağ Doğu Tekirdağ Doğu – Tekirdağ Tekirdağ – Hayrabolu Hayrabolu – Tekirdağ Batı Tekirdağ Batı – Malkara Malkara – Bolayır/Evreşe Bolayır/Evreşe – Gelibolu Kuzey Gelibolu Kuzey – Gelibolu Güney Gelibolu Güney – Çanakkale Çanakkale Çanakkale – Çan Çan – Yenice Yenice – Balya Balya – Balıkesir Batı