İşte Türkiye'nin süper markaları

İşte Türkiye'nin süper markaları

Türkiye'nin 2012'deki 159 süpermarkası

Superbrands Türkiye, 2012 yılının Süpermarkalarını açıkladı. Seçici Kurul ve Nielsen’ın ölçümleriyle belirlenen 159 marka arasına bu yıl ilk kez listeye en çok gıda-içecek kategorisinden giriş oldu. Ardından kişisel bakım, otomotiv ve internet kategorileri geldi.

Superbrands Türkiye, bu yılki Seçici Kurulu’nu, iş dünyası ve özellikle marka konusuyla ilişkili sivil toplum kuruluşları yöneticileri oluşturdu. Süpermarka seçiminde şirketin büyüklüğünün yanı sıra, teknolojisi, yatırımları, iş gücü kalitesi, yaratıcılığı, markalaşmaya yaptığı yatırım ve marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyma ve vergi sıralamasındaki yeri dikkate alındı.

Dünyada 87 ülkede düzenlenen ve iki yılda bir gerçekleştirilen Superbrands’in Türkiye bölümünün ilk etabında 1089 marka belirlendi. İkinci etapta ise, konusunda uzman kişilerden oluşan Seçici Kurul bu sayıyı 300 markaya indirdi. 1600 kişiyle yapılan yüz yüze görüşmeler sonunda Nielsen, kısa listeye giren 300 markaya yönelik tüketici değerlendirmelerini gerçekleştirdi. Yapılan bu çalışmalardan sonra, Türkiye’nin 2012 Süpermarkaları belirlendi.

İşte Türkiye'nin süper markaları

ABDİ İBRAHİM

İşte Türkiye'nin süper markaları

ACIBADEM HASTANESİ

İşte Türkiye'nin süper markaları

AĞAOĞLU İNŞAAT

İşte Türkiye'nin süper markaları

AKBANK

İşte Türkiye'nin süper markaları

ALGİDA

İşte Türkiye'nin süper markaları

APPLE (IPOD / IPHONE / IPAD)

İşte Türkiye'nin süper markaları

ARÇELİK

BİZE ULAŞIN