Ramazan Bayramı için geri sayım başladı. Bu yıl ilk ve orta dereceli okulların ara tatiliyle birleşen bayramın, turizm sektörüne de doping etkisi yapması bekleniyor. Bu dönemi seyahat fırsatı olarak gören aileler, bayramla birleşecek ara tatilde turizm bölgelerine akın etmeye hazırlanıyor. Yaşanan bu gelişmeyle birlikte her yıl 15 Nisan-1 Mayıs arası kapılarını açan sahil otelleri de bu yıl sezonu erken başlatacak. Akraba-eşdost memleket ziyaretleri dahil 20 milyon kişinin yollara düşmesi beklenen 10 günlük tatil döneminde ulaştırma, konaklama ve yeme-içme de dahil turizm sektöründe 120 milyar TL'lik bayram ekonomisi oluşması bekleniyor.
3 GECE-4 GÜN REVAÇTA
Tatili ikiye bölen vatandaşların bir kısmı bayramda, bir kısmı ara tatilde yollara düşecek. Ortalama 3 gece-4 günlük turların revaçta olduğu bu dönemde en fazla 25-30 bin TL'lik tatil paketleri öne çıkıyor. Son iki haftadır yoğun rezervasyon akşının yaşandığı tatil bölgesi Antalya'da doluluklar yüzde 95'lere yaklaşırken, Ege'nin gözdesi Bodrum ve Marmaris'te ise yüzde 75'lere ulaştı. Kapadokya otelleri yüzde 90 dolarken, Denizli, Afyon gibi termal bölgelerinde oteller ise şimdiden fulledi.
20 MİLYON YOLLARDA
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, bayramın ara tatille birleşmesinin turizm sektörüne doping etkisi yaptığını söyledi. Bağlıkaya, "Memleket ve akraba ziyaretleri dahil olmak üzere seyahatlerin 20 milyonun üstüne çıkmasını bekliyoruz. Bu seyahatlerin yüzde 10'luk bölümünün yurt içi ve yurtdışına yönelik doğrudan turizm hareketleri oluşturacak. Ara tatil ve bayram tatili dönemindeki tüm seyahatlerin oluşturacağı ekonomik hacmin toplamda 120 milyar TL seviyelerinde gerçekleşmesini öngörüyoruz" dedi.
KAPADOKYA-GAP ÖNDE
Tüketici taleplerinin önemli kısmının yurt içi turlara yönelik olduğunu belirten Bağlıkaya, "Kapadokya, Göbeklitepe turlarına ilgi yüksek. Yurt dışında ise vizesiz Balkan ve Mısır turlarına talep var. Vizesi olanlar ise Viyana, Prag Budapeşte turlarıyla Roma, Paris gibi destinasyonlara yöneliyor" dedi. Jolly Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Mert Vardar da, sahil bölgelerinin de öne çıktığını belirterek, "Bodrum, Marmaris, Didim, Ayvalık gibi butik destinasyonlara talep yüksek. Sapanca ve Bolu otellerine de yüksek talep var. Termal isteyenler ise genellikle Afyon'u tercih ediyor" ifadelerini kullandı.
ANTALYA'DA ÜÇLÜ COŞKU
AKDENİZ Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Ramazan Bayramı ile birlikte yaz sezonunun açılışının yapılacağını söyledi. Bayram dönemi için hem yurtiçi hem de yurtdışında yaşayan Türklerden çok yoğun bir rezervasyon akışı olduğunu belirten Kavaloğlu, "Önce Ramazan Bayramı ardından ara tatil ve sonraki hafta da Paskalya var. Yani Antalya'da 29 Mart itibarıyla başlayan ve nisan sonuna kadar uzayan çok güçlü bir hareket olacak" dedi. Antalya'daki otellerin yüzde 70'inin bu dönemde kapılarını açmış olacağını anlatan Kavaloğlu, "Açık otellerin de doluluk oranların yüzde 80'in üzerinde. Özellikle paskalya döneminde doluluk yüzde 100" ifadelerini kullandı.
KAPADOKYA'YA AKIN VAR
KAPADOKYA sezonunun nisanda başladığını belirten Dorak Holding Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Pilav, "Çok büyük bir talep var. Şu anda gelen rezervasyonlarla otellerin yüzde 90'ı doldu. Son dakikalarla yüzde 100'ü bulur" dedi. Talebin bu yıl yüzde 15 arttığını anlatan Pilav, "Hem bayram hem ara tatil sonra da Paskalya odaları doldurdu" diye konuştu. Balona da talebin güçlü olduğunu anlatan Pilav, balon fiyatlarının kişi başı 200 euro olduğunu kaydetti.