1-Sosyal medya şirketleri kimlerin denetiminde?
Sosyal medya şirketlerinin bir siber saldırıda teyit veya doğrulama mekanizması henüz yok. Bunu gören devletler ve özellikle Avrupa Birliği önlemler alma yoluna gitti. Türkiye'deki düzenlemeler de bu kapsamda değerlendiriliyor.
2-Sosyal medya şirketlerinin temsilciliklerinin yurt dışında bulunmasının dezavantajları nelerdir?
Devletlerin muhatap alabileceği, bilgi isteyebileceği bir yapı olmayınca "denetlenemez" bir yapı oluşuyor. Denetlenemeyen sistem güvenliğini yitiriyor.
PAYLAŞIM SAHİBİ TESPİT EDİLEBİLECEK
3-Yeni yasa milli güvenlik açısından nasıl bir avantaj oluşturacak?
Bir kimsenin terör propagandası içeren paylaşımları dolaşıma sorunsuz bir biçimde sokması mecraların propaganda, adam devşirme alanına dönüşmesine neden olabilir. Toplumsal barışı tehdit eden içeriklerin derhal kaldırılması, toplumu manipüle eden içeriklerin tespiti ve hızlı biçimde engellenmesi için Türkiye'de yerleşik bir muhatabın olması önemlidir.
4-Yabancı algı operasyonları tarihe mi karışacak?
Yasal düzenleme ile daha etkin ve hukuka uygun mücadele mümkün olabilecek.
KARŞI MUHATAP BULUNABİLECEK
5-Önceden sosyal medyada oluşan suçlar için nasıl bir yol izleniyordu?
İsteyen istediğini dile getiriyordu, ancak bir denetim veya tespiti bulunmuyordu. Sonradan hayata geçirilen düzenlemeler ile sosyal medya biraz daha denetim altına alındı. Son düzenlemeler ile Türkiye'de temsilci bulundurma şartı getirildi. Şimdi de sosyal medya şirketlerinin temsilcilerin Türk olması şartı istenecek.