Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

Dukan diyet listesi son zamanlarda çok fazla popüler olan diyetler arasında yer alıyor. Bahar mevsiminin iyiden iyiye kendini göstermeye başladığı günlerde, kadınlar etkili olan diyet listelerini araştırmaya başladılar. En çok rağbet gören diyet listelerinden bir tanesi de dukan diyet listesi. Taş devri dönemi esas alınarak oluşturulan dukan diyeti listesine harfiyen uyanlar bu diyetin 1 haftada bile 5 kilo verdirebileceğini söylüyorlar. Dukan diyet listesinin nasıl yapıldığına dair bir bilginiz yoksa ve hızlı bir şekilde kilo vermek istiyorsanız, sizler için hazırlamış olduğumuz dukan diyet listesine göz atabilirsiniz.

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

DUKAN DİYET LİSTESİ

Dukan diyeti ve dukan diyet listesi açlık yaşamadan kilı vermeyi sağlamayı hedefliyor. Kulağınıza ilginç gelebilir ancak bu diyet programını uygulayanlar kısa süre içerisinde hızlı kilo verdiklerini ve hiç açlık duygusu yaşamadıklarını belirtiyorlar.

Dukan diyeti listesine geçmeden önce dukan diyeti nedir sorusunu cevaplamak gerekir.

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

DUKAN DİYETİ NEDİR?

Dukan diyeti 4 ana safhaya ayrılan yüksek proteinli ve çok düşük karbonhidratlı bir diyet listesidir. Dukan diyetini Fransız beslenme uzmanı Dr. Pierre Dukan yazmıştır. Dukan diyetini, Dr. Pierre Dukan, et hariç olmak üzere her şeyi yemekten vazgerek kilo vermek isteyen obez bir insandan esinlenerek yazmıştır. Dr. Pierre Dukan, hastalarına bu diyet listesini verdikten sonra sonuçlarında hem sağlıklı hem de hızlı bir şekilde kilo verdiklerini görmüş sonrasında 2000 yılında dukan diyeti adlı kitabı yayınlamıştır. Dukan diyeti kitabı 32 ülkede yayınlanmış şimdilerde ise neredeyse tüm dünya tarafından duyulmuştur.

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

DUKAN DİYETİ NASIL YAPILIR?

Dukan diyeti 4 aşamadan oluşmaktadır. Atak evresi, seyir evresi, güçlendirme evresi ve koruma evresinden oluşur.

Dukan diyeti, kilo verme geçmişinize ve diğer faktörlere bağlı olarak gerçek ağırlığınız baz alınarak başlamaktadır.

Dukan diyeti listesinin her aşaması, gerçek ağırlığınıza göre ne kadar kilo vermek gerektiğinizi göstererek hesaplanır.

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

DUKAN DİYETİNİN AŞAMALARI NELERDİR?

1. Atak evresi (1-7 gün): Diyete, sınırsız yağsız protein ve güne 1.5 yemek kaşığı yulaf yiyerek başlanır.

2. Seyir evresi (1-12 ay): Bir gün yağsız proteinler, günde 2 yemek kaşığı yulaf yiyerek, nişasta bulunmayan sebzeler yiyerek devam edilir.

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

3. Güçlendirme evresi (değişken): Sınırsız yağsız protein ve sebzeler, bazı karbonhidratlar ve yağlar, haftada sadece bir gün yağsız protein ve günde 2.5 yemek kaşığı yulaf kepeği.

4. Koruma evresi (belirsiz): Temel Konsolidasyon aşaması kurallarına uyulur, ancak ağırlık sabit kaldığı sürece kurallar gevşetilebilir. Yulaf kepeği günde 3 yemek kaşığına çıkartılabilir.

Dukan diyetinin her evresinin kendine ait beslenme şekilleri bulunmaktadır. İşte dukan diyetinde tüketilmesine izin verilen gıdaların listesi...

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

Dukan diyeti aşamalarında neler tüketilebilir?
Atak evresinde neler yenilebilir?

Atak evresinde yüksek proteinli gıdalara ayrıca minimum kalori içeren birkaç ekstradan oluşur.

İşte atak evresinde yenilebileceklerin listesi:

• Yağsız sığır eti ve dana eti
• Derisi olmayan kümes hayvanları( tavuk göğsü gibi derisiz pişen etler)
• Karaciğer, böbrek
• Balık ve kabuklu deniz ürünleri (her çeşit).
• Yumurtalar
• Yağsız süt ürünleri (süzme yoğurt ve yağsız peynir türleri)
• Günde en az 1.5 litre su (zorunlu).
• Günde 1,5 yemek kaşığı yulaf kepeği (zorunlu).
• Az miktarda limon suyu ve turşu.

Bu diyet listesi 1 haftada 5 kilo verdiriyor!

Dukan diyeti seyir evresi

Seyir evresi atak evresinde atak evresinden farklı olarak lifli gıdalara yönelinir. Seyir evresinde tüketilebilecek gıdalar şu şekildedir;

• Ispanak, lahana, marul ve diğer yapraklı yeşillikler.
• Brokoli, karnabahar, lahana ve Brüksel lahanası.
• Biberler.
• Kuşkonmaz.
• Enginar.
• Patlıcan.
• Salatalıklar.
• Kereviz.
• Domates.
• Mantarlar.
• Yeşil fasulye.
• Soğanlar, pırasa ve arpacık soğanı.
• Kabak.
• Şalgam
• Günlük 1 porsiyon havuç veya pancar.
• Yulaf kepeği günlük 2 yemek kaşığı (zorunlu).

Başka sebze veya meyvelere izin verilmez. Salata sosu veya yağlama tavaları için 1 çay kaşığı yağdan başka yağ eklenmemelidir.

BİZE ULAŞIN