"1976'da Türkbank Çocuk Tiyatrosu'nda ilk kez sahneye çıktım. Bu çocuk tiyatrosu Perihan Savaş, Oya Başar, Selahattin Taşdöğen, Erkan Taşdöğen, Cem Davran gibi isimlerin yetişmesini sağladı. Temellerim orada atıldı. Yeşilçam'daki yönetmenler çocuk oyuncu ararken mutlaka buraya uğrardı. 70'lerin sonuydu ve Ömer Kavur, İstanbul'un çocukları yok ettiğini anlatan 'Yusuf ile Kenan' filmini çekecekti. Rol alacakları bulmak için de tiyatroları geziyordu. Tiyatroda beni izledikten sonra Böcek karakterini verdiler."
"Yusuf ile Kenan" filminin ardından Avşar için Yeşilçam'da birçok filmin de kapısı aralanıyor.
"Şimdinin tek bölüm dizileri o dönemin filmleriydi" diyen oyuncu, 80'lerde arabesk film furyasının içinde kendini buluyor ve Ferdi Tayfur'la "Olmaz Olsun", Ümit Besen'le "Islak Mendil" ve Emrah'la "Öksüzler"de rol alıyor.
'Kaygısızlar'daki Yeşilçam dokunuşu
Yeşilçam'da uzun bir süre çocuk rolleri oynayan Avşar, TRT'de birkaç projede yer aldıktan sonra "Kaygısızlar"daki unutulmaz karakter Eleman olarak karşımıza çıktı.
Avşar, dizinin sevilmesindeki en büyük etkenin içinde Yeşilçam dokunuşları olmasından kaynaklandığını söylüyor: "Kaygısızlar'ı usta isim Ertem Eğilmez'in öğrencisi Temel Gürsu yönetti. Zaten bir projenin tutmasının altında yatan en büyük neden Yeşilçam dokunuşunun olmasıdır. Temel Gürsu, çok iyi bir kadro kurmuştu. Oradaki oyuncularla çalışırken kendimi şanslı hissediyordum. Gani Müjde ve yazı ekibinin ortaya koyduğu karikatür tipler vardı.
Eleman'ın repliklerini ise Selçuk Erdem yazıyordu. Karakterin diyalogları, yaşam biçimi, nereden geldiği, nerede yaşadığı ve çevresiyle ilişkisini düşünerek sonunda izlediğiniz tipi ortaya çıkardık. Kıyafetlerinden aksesuarlarına kadar her şeyi kendim bulup buluştururdum. Eskiden kostümler için özel bir ekip yoktu ve her oyuncu kendi kıyafetini ayarlayarak sete gidiyordu."