Sürücü ani direksiyon manevra yaptığında devreye girer.
Örneğin yola aniden bir şey çıktığında ya da öndeki araç birden durduğunda direksiyonu aniden kırarsanız aracın savrulma ve devrilme riski ortaya çıkar.
Bu sayede aracın yola tutunabilirliği artar ve burnu gitmek istenen yöne doğru düzelir.
ABS
ABSfren sistemi aslında durma mesafesinden çok araca yön verebilme konusuyla ilgilidir.
Şöyle ki, klasik fren sisteminde fren pedalına basıldığında tekerlekler kitlenir. Ama ABS'li araçlarda frene sürekli bir kuvvet uygulanmaz. Frene önce güç uygulanır ardından bu güç geri çekilir.
Böylece fren kitlenmez ve direksiyonu çevirdiğinizde araç yön alabilir. Klasik fren sistemlerinde ise direksiyonu ne kadar çevirirseniz çevirin, araca yön veremezsiniz.
Yani ABS, tekerleklerin kilitlenmesini önleyen bir fren sistemidir.
EBD
EBD elektronik fren dağılım sistemidir. Ani frenleme yapıldığında ön tekerleklerde kuvvet fazlalaşırken arka tekerleklerde tam tersidir.
İşte bu sistem arka tekerlerklere de basınç uygulayarak ön ve arka tekerler arasından denge kurar.