Türkiye otomotiv piyasasında dengeleri bozan 'al-sat'çıları önlemek ve yüksek fiyat artışlarına engel olmak için yeni bir çözüm geliştirildi. Bazı otomotiv firmaları otomobil satın alan müşterilerle, otomobili hemen satmayacağına yönelik yeminli sözleşme yapmaya başladı. Bunun amacı satın aldığı sıfır kilometre otomobili, yüksek fiyatla elinden çıkaran 'al-sat'çılara engel olmak ve otomobil ticareti yapanların değil, bireysel müşterilerin otomobil almasını sağlamak.
Böylece ikinci el otomobil piyasasındaki fiyatların yükselmesini durdurmak. 'Al-sat'çılar lansman döneminde özel fiyatla bayiden aldıkları otomobilleri ikinci elde daha yüksek satıyor. Bayilerdeki liste fiyatıyla galeri fiyatları arasında 30-50 bin TL'ye varan farklar var. Birkaç firmada başlayan imzalı satış işleminin, diğer firmalar arasında da yaygınlaşması bekleniyor.
KARA LİSTE UYGULAMASI VAR
Otomotiv sektörü 'al-sat' işine engel olmak için kara liste uygulamasına başlamıştı. SABAH Gazetesi'nde kısa bir süre önce yayımlanan habere göre kara liste, ihtiyacı için otomobil satın alan gerçek müşteriyle 'al-sat'çıları birbirinden ayırt edilebilmesi açısından kısmen de olsa etkili oldu.
AVRUPA'DA İKİNCİ EL FİYATLARI ARTTI
İkinci el otomobilde yaşanan fiyat artışı sadece Türkiye'ye özgü değil. Çip krizi nedeniyle sıfır otomobil bulunamadığı için Avrupa'da da ikinci el otomobil fiyatları artıyor. Avrupa'da fiyatlar yüzde 5 ila 10 arasında arttı. Ancak, Avrupa'da 'al-sat'çılar olmadığı için fiyatlar sadece arz-talep dengesiyle oluşuyor.
HİBRİT KRALINDAN ELEKTRİKLİ ATAK
50 yıllık hibrit tecrübesine sahip Toyota, elektrikli atağına geçiyor. Hibrit, plug-in hibrit ve yakıt hücreli araçlar üreten marka, elektrikli modellerini de yola çıkarmaya hazırlanıyor
Otomotiv dünyasında elektrikli dönüşümü hızlandı. Elektrikli araçlar için milyar dolarlık dev yatırımlar yapan firmalar, birbiri ardına yeni elektrikli modellerini satışa sunuyor. Hibrit (hem benzinli hem elektrikli) otomobiller konusunda 50 yıllık tecrübeye sahip Japon Toyota da elektrikli atağına geçiyor. Bugüne kadar hibrit, plug-in hibrit ve yakıt hücreli araçlar üreten Toyota, yüzde 100 elektrikli modellerini de yola çıkarmaya hazırlanıyor. Toyota, Belçika'da düzenlenen Kenshiki Forum'da Avrupa'daki iş stratejisini, şirketin vizyonunu, yeni ürünlerini ve teknolojik gelişmelerini paylaştı. Elektrifikasyonu hızlandırarak karbon emisyonunu minimize etmeyi hedefleyen marka, 2030'a kadar sıfır emisyonlu araç satış oranını, Batı Avrupa'da minimum yüzde 50'ye çıkarmayı planlıyor.