Anne olmak isteyenler dikkat!

Anne olmak isteyenler dikkat!

Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalar, bebek sahibi olmak isteyen çiftlerin, o andan itibaren kendilerine bir anlamda çeki düzen vermeleri gerektiğini ortaya koyuyor! Yani birtakım kurallar var ki, anne adayı hamile olmadan önce bu kurallara uyarak hamileliğe kendini hazırlamalı, baba adayı da aynı şekilde üzerine düşenleri yapmalı.

Anne olmak isteyenler dikkat!

Düzenli egzersiz yapmak özellikle kilo kontrolü ve vücut yağ oranını azaltmak için çok önemli bir faktör. Egzersiz aynı zamanda insülin direncini kırmak, kan şekerini düzenlemek, iştahı kontrol etmek, enerji harcamasını artırarak daha aktif olmayı sağlamak gibi faydalarda sağlıyor. Hamileliğe hazırlanma sürecinde sağlam ve güçlü bir vücut yapısına sahip olmanın en iyi yollarından birisi.

Anne olmak isteyenler dikkat!

Hamile kalmaya karar verdiğiniz zaman hekiminizin de önerisiyle folik asit kullanımına başlayın ve hamileliğin 12. haftasına kadar düzenli kullanın. Günde 400 mcg alınması önerilen B grubu bir vitamin olan folik asit, bebeğinizde merkezi sinir sistemi hastalıklarının oluşmasını engelliyor. Folik asitten zengin gıdalar olan ıspanak, semizotu, brokoli gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler, portakal gibi turunçgil meyveler, kurubaklagiller, yumurta sarısı beslenmede mutlaka yer almalı.

Anne olmak isteyenler dikkat!

Hamilelik dönemi, anne ile bebeğin gereksinimlerinin oldukça arttığı, bebeğin gelişimi açısından, dışarıdan anneye besin ve vitamin takviyesi yapılmasının zorunlu olduğu bir süreçtir. Bu dönem içerisinde anne adayının, en fazla kalsiyuma olan gereksinimlerinin fazlalaşmasından dolayı, hamilelik sürecinde süt içmek, bebeğin gelişimi ile anne adayının sağlığı bakımından çok önemli bir eylemdir. Hamilelik dönemi içerisinde, günde 3 bardak süt içmeyi düzenli hale getirmiş olan bir anne, bebeğin kemik gelişimi ile beraber organlarını tamamlaması ile, kendi vücudunun kalsiyum gereksinimlerini karşılamak adına, yeterli miktarda kalsiyum almış olacaktır.

Anne olmak isteyenler dikkat!

Demir eksikliği ülkemizde özellikle kadınlarda çok yaygın bir sorun. Bu nedenle hamilelik öncesinde olabildiğince demir depolarınızı doldurun. Hücrelere oksijen taşınmasında kritik öneme sahip olan demir, hamilelik sürecinde bebeğinizin güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olması için vazgeçilmez rol oynuyor. Demirden en zengin besin olan kırmızı etin mutlaka tüketilmesi gerekiyor.

Anne olmak isteyenler dikkat!

Hamilelikte şeker yükleme testi yaptırmanın anne ve bebek sağlığı açısından zararlı olup olmadığı en çok merak edilen ve tartışılan konulardan biridir. Ancak gebelik süresince anne ve bebekte oluşabilecek herhangi bir sağlık probleminin önceden tespit edilebilmesi için şeker yükleme testinin yaptırılması gerekir.

Anne olmak isteyenler dikkat!

Kalsiyumdan yeterli beslenen anne adayının hap olarak kalsiyum almasına gerek yok. Kalsiyumdan zengin olan süt ve yoğurttan 500-750 ml. tüketmek günlük kalsiyum ihtiyacının yüzde 75'ini sağlıyor. Diğer kalsiyum kaynakları olan peynir çeşitleri, sebze ve meyvelerle kuruyemişler de tüketilerek kalsiyum ihtiyacı karşılanır. Kalsiyum kemik ve kıkırdak gelişimi, sağlıklı diş oluşumu, kas ve sinir sisteminin normal çalışması, hücresel çalışmaların düzenli ve sürekli olması, kanın pıhtılaşması, kan basıncının normal düzeyde seyretmesi gibi vücutta önemli fonksiyonları olan bir mineral.

Anne olmak isteyenler dikkat!

Eğer sigara kullanıyorsanız, sigarayı bırakmak bebek sağlığı için doğru bir karar olacaktır.Kafein bağımlığı olan anne adayları kafeini azaltmalı, mümkünse bırakmalıdır.

BİZE ULAŞIN