Eklem ağrılarına elveda!

  • 1
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

1. HER GÜN ZENCEFİL

Yakın dönemde yapılan bir çalışmada, günde 2 kapsül zencefil tüketmenin eklem ağrısı ve enflamasyonuna iyi geldiğini ortaya çıkartmıştır. Zencefilin etkisi ibuprofenden hem daha faydalıdır hem de mide yanması ve dolaşım bozukluğu riski taşımaz. İster sağlık ürünü satan yerlerden ister marketlerden zencefil alabilirsiniz. Her gün, günde iki sefer bir yemek kaşığı zencefili bir bardak su ile tüketirseniz günlük önerilen miktarda tüketmiş olursunuz.

  • 2
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

2. ÇEŞİTLİ YİYECEKLERE DİKKAT EDİN!

Bu yiyecekleri ya hiç tüketmemelisiniz ya da çok az miktarda tüketmelisiniz:

LAKTOZ

Laktozun içindeki süt proteini eklem enflamasyonuna neden olur. Eğer çok sık süt ve yoğurt tüketiyorsanız, yaşam kalitenizi arttırmak için bu besinleri yavaş yavaş beslenme düzeninizden çıkartmalısınız.

  • 3
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

KIRMIZI ET

Kırmızı etleri tamamen hayatınızdan çıkartmaya çalışın, kırmızı et hem sağlıklı değildir hem de damarlarda kolesterol sorunlarına yol açabilir.

  • 4
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

BUĞDAY

Yapılan çalışmalar buğday ve diğer tahılların içerdiği glutenin, artriti olan kişilerde eklem ağrısı ve enflamasyona neden olduğunu göstermektedir. Beslenme düzeninizden gluteni çıkartmak biraz rahatlamanıza yardımcı olacaktır. Gluten tüketmeyi bıraktıktan sonra bir değişiklik görmediklerini söyleyen bazı kişiler olsa da, pek çok kişi gluteni tamamen hayatlarından çıkarttıktan sonra yaşam kalitelerinde ciddi bir artış olduğunu belirtmektedir.

  • 5
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

YUMURTA

Eklem ağrılarını şiddetlendirecek diğer şeylerin yanısıra sarısında kolesterol barındıran bu hayvansal ürünü tüketirken dikkatli olmalısınız. Yumurta hem sağlıklı bir besin hem de iyi bir protein kaynağı olsa da, istenmeyen yan etkilere neden olabilirler.

  • 6
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

PATLICANGİLLER

Bu ismi daha önce duydunuz mu? Patlıcangiller derken domates, biber, patlıcan gibi yiyeceklerden bahsediyoruz. Bu çiğ sebzeler kas-iskelet sisteminde soğuklIğa neden olabilirler; ayrıca eklem enflamasyonu ve migrene de neden olabilirler. Bunun nedeni solanin adı verilen bir toksik bir alkaloittir ve bu madde enflamasyona neden olabilir veya zaten bu tarz bir şikayeti olan kişinin durumunu kötüleştirebilir. Bu durumda tüketebileceğiniz en sağlıklı sebze havuçtur.

  • 7
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

3. SABAHLARI YEŞİLÇAY

Yeşil çay sever misiniz? Seviyorsanız çok şanslısınız! Yeşil çayın içerdiği antioksidanlar artrit ve eklem ağrısı ile savaşıp oluşumunu önlemeye yardımcı olur. Her sabah bir bardak içmeyi unutmayın.

  • 8
  • 15
Eklem ağrılarına elveda!
Eklem ağrılarına elveda!

4. E VİTAMİNİ EN BÜYÜK YANDAŞINIZ

E vitamininin artrite karşı olan faydalarını biliyor musunuz? Günde iki kapsül almanızı öneriyoruz. E vitamini kapsüllerini eczane veya sağlıklı yaşam mağazalarından alabilirsiniz. Ayrıca pek çok yeşil yapraklı sebze de E vitamini içerir ama gerekli miktarda E vitamini alabilmeniz için günde 2 kapsül almanızı öneriyoruz.

BİZE ULAŞIN