Kabızlık deyip geçmeyin!

  • 1
  • 23
Kabızlık deyip geçmeyin!
Kabızlık deyip geçmeyin!

Bağırsak faaliyetlerimiz açlık, düzensiz ve yetersiz beslenme, hareketsizlik, seyahat gibi durumlarda değişir ve hem fizyolojik hem psikolojik etkileriyle günlük hayatınızı sıkıntıya sokabilir. Bugün her 3 kişiden biri bu sebeplere bağlı olarak kabızlık problemi yaşamaktadır. Kabızlık bir hastalık olarak nitelendirilmeyip belirti olarak değerlendirilerek zaman zaman göz ardı edilebilir. Unutulmamalıdır ki uzun dönem kabızlık problemi ortaya çıkabilecek hemoroit, barsak kanseri, barsak tümörleri vb olası hastalıkların ilk belirtisi olabilir. Önceden müdahale edildiğinde hastalığı henüz oluşmadan önlemiş olmak mümkün olabilmektedir" dedi.

  • 2
  • 23
Kabızlık deyip geçmeyin!
Kabızlık deyip geçmeyin!

GÜNDE KAÇ DEFA TUVALETE GİDİLMELİ?

Diyetisyen Aysun İpek, her 3 kişiden birinin kabızlık problemi yaşadığını söyledi. Beslenme ve Diyet Kliniğinden Diyetisyen Aysun İpek "kabızlık" hakkında açıklamalarda bulundu. "Günde 1 kez tuvalete gitme, 2 veya 3 kez tuvalete gitme kadar normal olarak kabul edilir. Eğer 3 kereden fazla tuvalete gidiyorsanız ya da haftada 2 den az tuvalete gidiyorsanız bunun bir soruna işaret edebileceğini bilmeniz gerekir. Bunun da ciddi bir sorun olması için en az 3 aylık zaman zarfında haftada 3 ün altına düşen tuvalet rutini gerekir. Uzun dönem kabızlık hemoroit problemi olarak karşımıza çıkabilir ve bilindiği üzere bu durum bağırsak kanserine de zemin hazırlamaktadır."

  • 3
  • 23
Kabızlık deyip geçmeyin!
Kabızlık deyip geçmeyin!

ALATURKA TUVALETLERDE BAĞIRSAK TEMBELLİĞİ DAHA AZ YAŞANIR

"Alaturka tuvaletlerde fazla zaman geçirememeye bağlı olarak bağırsak tembelliği daha az yaşanır" diyen Diyetisyen Aysun İpek şunları söyledi: "Modern tuvaletlerde kitap okuma, tuvalette uzun süre kalma imkânı ıkınma süresini ve de zaman içinde dolaşım sistemini tembelleştirir. Modern tuvaletleri kullanım yöntemi oldukça önemli. Alaturka tuvaletlerde dizin karın bölgesine basınç yapması ile bağırsaklarınız daha rahat boşalır. Aynı pozisyonu modern tuvaletlerde yakalamak adına ayağınızın altına yükseklik koymanız veya alaturka tuvaletlerdeki pozisyonu yakalayacak şekilde öne doğru eğilmeniz dışkılamayı kolaylaştıracaktır."

  • 4
  • 23
Kabızlık deyip geçmeyin!
Kabızlık deyip geçmeyin!

BAĞIRSAK EĞİTİMİ

Bağırsak eğitimi hakkında bilgi veren İpek, "Bedeniniz kendini birçok duruma adapte etmeye çalışır. Bağırsaklarınız da böyle. Özellikle seyahat halinde imkânlarınızın yetersizliği ile tuvalet ihtiyacını karşılayamamanız bu duruma adaptasyon sağlayan bağırsaklarınızda bir süre düzensizliğe neden olabilir. Bu nedenle bağırsaklarınızı eğitin. Aynı saatlerde beslenmeye, aynı miktarda su tüketmeye, aynı saatlerde tuvalete gitmeye çalışın" diye konuştu.

  • 5
  • 23
Kabızlık deyip geçmeyin!
Kabızlık deyip geçmeyin!

KABIZLIK SORUNU YAŞAYANLARIN ÖZELLİKLE TÜKETMESİ GEREKEN BESİNLER

Kabızlık sorunu yaşayanların özellikle tüketmesi gereken besinlere değinen İpek, "Bağırsak hareketlerini artırmada besin grupları arasında posanın önemi oldukça fazla.

  • 6
  • 23
Kabızlık deyip geçmeyin!
Kabızlık deyip geçmeyin!

Posa içeren gıdalara hayatınızda sıklıkla yer verin. Örneğin, her öğün sebze tüketin. Mutlaka gün içinde kabuklu ve kuru meyveleri tercih edin. Tam tahıllı ürünleri tercih edin. Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta da posanın tek başına bağırsak hareketleriniz üzerinde etkisi olmayacağıdır. Su tüketmediğiniz takdirde posa alımını artırmanızın barsak hareketleriniz üzerinde önemli bir etkisi olmayacaktır. Günde en az 2 litre su tüketilmesi posanın etkisini artırmaya yeterlidir. Ayrıca besinleri iyi çiğneyin, iyi çiğnenen besinlerin bağırsaklardan sindirim emilim ve atılımı daha kolay olacaktır" şeklinde konuştu.

  • 7
  • 23
Kabızlık deyip geçmeyin!
Kabızlık deyip geçmeyin!

KURU KAYISI, KURU ERİK VEYA İNCİR GİBİ BOL POSALI BİR MEYVE TÜKETİN

Diyetisyen Aysun İpek, şu bilgileri verdi: "Siyah erik, incir, kayısı, keten tohumu, ravent, sebzeler, kepek, yaban arpası, kefir, fasulye, nohut, mercimek kabızlık problemi yaşadığınızda tüketebileceğiniz etkili besinler arasındadır. Unutulmamalı ki gaz yapan şeyler kabızlığa iyi gelirken, kabızlığa iyi gelen şeyler gaz yapabilir. Hareketsizlik vücudun enerji ihtiyacını düşürür ve vücudunuz buna göre ekonomik çalışır.

BİZE ULAŞIN