IAB (Interactive Advertisement Bureau), 2013 yılına ait küresel mobil reklam gelirlerine ait raporunu yayınladı. 2013 yılında mobil reklam gelirlerinin bir önceki yıla göre neredeyse ikiye katlandığı görülüyor. Dünyadaki toplam Mobil Reklam Yatırımları, bir önceki seneye göre %92 büyüme göstererek 14.5 Milyar Euro'ya ulaştı. 3 farklı formattaki mobil reklamların paylarına bakıldığında mesaj şeklindeki reklamların payında düşüş, görüntüleme (display) formatındaki reklamların payında ise artış görünüyor. Görüntüleme (display) formatındaki reklam gelirlerindeki artış diğer iki formatın toplamını neredeyse ikiye katlamış görünüyor. Büyüme oranlarında görüntülemenin (display) armaya (search) göre daha yüksek oranla büyüme yarattığını görüyoruz. Bu da akıllı telefon ve tabletlerin hayatımızdaki yerinin artması ve 3G, 4G teknolojileriyle hızlı veri akışı sağlamasından kaynaklanıyor. Mobil reklam gelirlerinin bölgelere göre dağılımı Mobil reklam gelirlerinin bölgelere göre payları Mobil reklam gelirlerinde Asya-Pasifik bölgesi en hızlı büyümeyi gösterdi ve Kuzey Amerika'yı geride bıraktı. Mobil arama reklamlarında ise sıralama değişmedi. Mobil mesaj reklam gelirlerinde sıralama değişmedi. Reklam formatlarına göre gelirler bölgelere göre farklılık göstermekte. Mobil görüntüleme (display) reklam gelirlerinin bölgelere göre büyüme oranları Mobil arama reklam gelirlerinin bölgelere göre büyüme oranları Mobil mesaj reklam gelirlerinin bölgelere göre büyüme oranları Türkiye'de 2013 yılında mobil üzerinde gerçekleşen reklam yatırımları ise: 44.8 milyon TL, 2013 yılı Euro kur ortalamasına göre ise 17.5 Milyon Euro Türkiye mobil reklam yatırımı görünüyor. Türkiye'de de ağırlıklı büyüme %49 ile görüntüleme (display) tarafta görünmekte ancak mobil arama (search) yatırımları net ayrıştırılamadığı için mobil arama reklamcılığındaki büyümeyi görememekteyiz. Türkiye mobil pazarı yeni olgunlaştığı için ileri tarihlerde daha ayrıntılı rakamlar görme şansı olacaktır.