Tunceli'nin Ovacık İlçesi'nde Güneykonak ve Yaylagünü köylerine kestirmeden gitmek isteyen araç sürücüleri, inanılmaz bir 'risk' alıyor. Yıllar önce Munzur Nehri üzerine yaptırılan 20 metrelik asma yaya köprüsünü otomobilleriyle kullananlar adeta ölüme davetiye çıkarıyor. Bu geçişler nedeniyle demir halatlarda kopma ve tahtalarda kırılmalar meydana gelirken, bazı sürücüler uyarılara aldırmayıp köprüyü kullanmaya devam ediyor. 'Dangerousroads' sitesi Türkiye'nin de en tehlikeli yollarını belirledi. İşte yüzlerce kişinin geçtiği zorlu yollar. Kuş Yuvası Geçidi Karapınar - Gümüşkavak Yolu üzerindeki Kuş Yuvası Geçidi, yokuş yukarı, keskin zikzaklarla dolu ve dar bir geçittir. 1401 metre yükseklikte bir noktada yer alır. Bayburt - Of Yolu Dünyanın en zorlu yollarından biri olan bu yol dağ eteklerindeki yüzlerce kilometre ve yol boyunca bariyer yok. Bu yol ölüm riskinin ne kadar yüksek olduğunu gözler önüne seriyor. Sertavul Geçidi Karaman ile Mersin sınırlarında yer alan, Torosların eteklerinde seyreden 1660 metre yükseklikteki Sertavul Geçidi, tehlikeli bir dağ geçididir. Ovit Dağı Geçidi Türkiye'nin kuzeydoğusunda, Rize ile Erzurum arasında yer alan Ovit Dağı Geçidi 2640 rakımdadır. Uzungöl Yolu Uzungöl Yolu, Trabzon'un Çaykara ilçesinde bulunan 1125 metre yükseklikteki bir dağ gölü yoludur Çamlıbel Geçidi Çamlıbel Geçidi Türkiye'nin en doğu noktalarından birinde yer alan, 2640 metre yükseklikte, Artvin'deki bir geçittir. Kemaliye Taş Yolu Kemaliye Taş Yolu dünyanın en keskin yollarından biridir. Doğu Anadolu Bölgesi'nde yer alan bu yol, çeşitli tünelleri, bariyersiz yolları ve sert virajlarıyla dünyaca ünlü Guoliang Tünel'inden bile korkutucudur. Gezbeli Geçidi Adana'nın Tufanbeyli ilçesi üzerinden konuşlanan bu yol 1990 metre yükseklikte yer alan bir dağ yoludur. Kop Dağı Geçidi Kop Geçidi Erzurum dolaylarında, 2409 rakımda yer alan bir geçittir. Aşırı yükseklik ve bölgenin sert ikliminin yanında arazinin engebesi nedeniyle de oldukça tehlikeli bir yoldur. D-687 Yolu Beyşehir ve Taşağıl arasındaki 148 kilometre uzunluğundaki bu dağ yolu, 22 km süren çakıllı kısmıyla dünyadaki bisikletçiler arasında oldukça ünlüdür. Ağzıaçık Geçidi 2248 metre yükseklikteki bir dağ yoludur. Yağdonduran Geçidi Sivas'ta, 1750 metre yüksekliğe kurulmuş olan dağ yolunun yerleştiği coğrafyanın yağı bile dondurabiliren soğuğu nedeniyle adı Yağdonduran Geçidi olmuştur. Ilgazdağı Geçidi Türkiye'nin en kuzey noktalarından birinde, Kastamonu dolaylarında yer alan bu yol 1875 metre yükseklikte bir dağ yoludur. Çukuryurt Geçidi İç Anadolu Bölgesi'de Konya üzerinde yer alan oldukça sarp bir dağ yoludur. Karasar Geçidi 1950 metre yükseklikte, Sivas'ta yer alan bir dağ yoludur. Dallıkavak Geçidi 2349 metre yükseklikte yer alan, oldukça sert virajlara ve sık sık buzlanan yollara sahip bir yoldur. Zigana Geçidi Zigana Geçidi, Kuzey Anadolu Dağları'nda, Gümüşhane ili sınırları içerisindeki bir geçittir. Rakımı 2032 metredir. Yer yer daralan ve keskin virajları bulunan yol, özellikle kış aylarında çok tehlikeli bir hal alıyor. Gölyurt Geçidi Yine Erzurum'da yer alan 2380 m rakımlı bir geçit. Gölyurt Geçidi yüksek yamaçlarda çoğu zaman bariyersiz virajlarıyla listede yerini alıyor Geminbeli Geçidi 2010 metrelik rakımı ve dar yollarıyla listeye giren Geminbeli Geçidi Sivas'ta bulunmaktadır. Van'da bulunan ve Türkiye'nin en yüksek geçidi olan Karabel aynı zamanda dünyanın araç geçişi yapılabilen en yüksek 25. geçididir. Çimenli Geçidi Erzurum'da yer alan Çimenli Geçidi 2335 metrede kurulmuş bir yoldur. DÜNYANIN EN TEHLİKELİ YOLU Norveç'in Molde ve Kristiansund şehirleri arasındaki sahil yolu dünyanın en tehlikeli yolu olarak değerlendirildi. Yolla ilgili görüntüler sosyal medyada tıklanma rekorları kırıyor. Atlantik okyanusu kıyısındaki 8,3 km'lik yol keskin virajlar, yola vuran dalgalar ve aşırı rüzgâr nedeniyle dünyanın en tehlikeli yolu olarak gösteriliyor. 1989 yılında inşa edilen yolu kullanan sürücülerin, denizden esen aşırı rüzgar, dalgalar ve özellikle kışın donması nedeniyle çok dikkatli ve çok usta olmaları gerektiği belirtildi. Norveçli yetkililer özellikle turistlerin çok dikkatli olmaları gerektiğine dikkat çektikleri yolda bugüne kadar 12 büyük fırtınanın yaşandığını ve yolda manzarayı izleyen 70 yaşında İsrailli bir turistin hayatını kaybettiğini söyledi. OKUL YOLUNDA ÖLÜM TEHLİKESİ Bu ipten köprü Sumatra'da. Ve sadece çocuklar okula gidebilsin diye yapılmış. İpten köprünün sonu da hiç iyi bir yere çıkmıyor... Muş'ta da benzer bir köprü öğrencileri eğitime taşıyor. Burası Endonezya ve bu dağcılık eğitimi değil, tamir edilmeyen bir köprü... Burası Endonezya ve bu dağcılık eğitimi değil, tamir edilmeyen bir köprü... Filipinlerde ise nehirleri geçmek için kamyon lastiğine tıkışıyor. Onlarca metre yükseklikte... Kurşunların arasında... Ya da dağların tepesinde... Hakkari'de otostop çekerek... Nepal'de hayatlarını hiçe sayarak... Vietnam'da bir kamyon lastiği yardımı ile bile değil... TRABZON ŞANLIURFA TRABZON MUĞLA MUĞLA ORDU ERZURUM HAKKARİ MUŞ MUŞ MUŞ VAN HATAY MANİSA