Cumhurbaşkanı Erdoğan, geçtiğimiz günlerde 2025 Aile Yılı kapsamında yeni çocuk ve doğum yardımı tutarlarını açıkladı. Bu açıklama ile birlikte, doğum parası ve çocuk yardımı almak isteyen aileler için detaylar belli oldu. Yapılan açıklamaya göre doğum parası 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren geçerli olacak. Peki, doğum ve çocuk yardımı ne kadar başvurusu nasıl yapılacak, şartları neler? İşte, 2025 doğum ve 1. 2. ve 3. çocuk yardımı tutarları ve başvuru detayları...
ÇOCUK YARDIMI YENİ TUTARLAR 2025
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, geçtiğimiz günlerde 2025 Aile Yılı'na ilişkin destekleri açıkladı. Bu yıl doğum yardımlarını da önemli ölçüde artırdıklarını dile getiren Erdoğan, konuşmasında şu açıklamalarda bulundu:
"Bu kapsamda, yeni doğacak ilk çocuk için verdiğimiz tek seferlik doğum yardımını bundan sonra 5 bin liraya yükseltiyoruz. Ayrıca, ikinci çocuk için her ay 1500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için de her ay 5 bin lira olacak şekilde çocuk yardımlarını devreye alıyoruz. Yeni doğacak ikinci ve sonraki çocuklar için hiçbir şart gözetmeksizin vereceğimiz çocuk yardımlarını her ay annelerimizin hesabına yatıracağız. Bu müjdemizin de ailelerimize hayırlı uğurlu olmasını diliyorum."
1. 2. VE 3. ÇOCUK YARDIMI AYLIK NE KADAR, KAÇ TL OLDU?
İlk çocuk: 5.000 TL
2. çocuk: 1.500 TL
3 ve üzeri çocuk: 5.000 TL
TEK SEFERLİK DOĞUM YARDIMI 5 BİN LİRA
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2025'in "Aile Yılı" ilan edilmesinin ardından hayata geçirilecek yeni çalışmalar kapsamında 1 Ocak 2025'ten itibaren doğan birinci çocuk için 5 bin lira tek seferlik doğum yardımı yapılacak.
ÇOCUK YARDIMI BAŞVURU ŞARTLARI NELER?
Çocuk yardımı ailelere kriter gözetilmeksizin verilecektir. Herhangi bir şart bulunmamaktadır.
ÇOCUK YARDIMI NASIL ALINIR?
Doğum Yardımı başvurusu, canlı doğumun gerçekleşmesinin ardından ilgili nüfus müdürlüğünde çocuğun Kimlik Paylaşım Sisteminde (KPS) kayıt işlemi yapıldıktan sonra "Doğum Yardımı Başvuru Dilekçesinin" eksiksiz olarak doldurulması ve imzalanmasının ardından şahsen, iadeli taahhütlü posta veya kargo yoluyla yapılır.
Başvurular, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlükleri ya da Sosyal Hizmet Merkezlerine yapılır. Her ne statüde olursa olsun (hizmet alımı yoluyla istihdam edilenler dâhil) kamu kurum ve kuruluşlarınca istihdam edilen personel çalıştığı kuruma başvurur.
Yurtdışında yaşayanların başvuruları ise Büyükelçilik ve Konsolosluklarca alınır. Yurtdışında yaşayanların Türkiye'de bulunmaları halinde ise herhangi bir Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ya da Sosyal Hizmet Merkezine başvurmaları mümkündür.
Doğum Yardımı ödemeleri yapılan başvurunun Doğum Yardımı Sistemine (DYS) girildiği ayı takip eden ay içerisinde hak sahiplerince PTT şubelerinden çekilebilmektedir.