Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

İşte dünyaca ünlü her gün defalarca karşımıza çıkan markaların daha önce duymadığınız gerçekleri. Listede birçok marka bulunuyor.

  • 1
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

Google, "googol" sözcüğünün üzerinde değişiklik yapılarak ortaya çıktı. Edward Kasner isimli Amerikalı matematikçinin yeğeni Milton Sorotta tarafından üretilen "googol" kelimesi 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı belirten matematiksel bir terim aslında. Google'ın bu ismi internetteki bilgi selini organize etme misyonunu gösteriyor.

  • 2
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

Google'daki 'L'nin sırrı Google'ın logo tasarımcısı Ruth Kedar önceleri yaptığı açıklamada ilk Google logosunun çok renkli olduğunu, bu nedenle renklerden vazgeçmeden sadeleştirme yoluna gittiğini söyledi. Kedar, son olarak Google ismindeki 'l' dışındaki tüm harflere ana renkleri verirken 'l' harfine ise ara renk olan yeşil rengini verdi. Logoda 'l'de ara renk olan yeşilin kullanılmasının ana fikri ise "Google kuralları takip etmez" sözü.

  • 3
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

Alfa Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafına dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.

  • 4
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

Jeff Bezos sanal alışveriş şirketinin isminin alfabetik sırada önde çıkması için A harfiyle başlamasını tercih etti. Sözlükte isim ararken dünyanın en büyük nehri kabul edilen Amazon'da karar kılan Bezos bu şekilde şirketinin de bir gün o kadar büyük olmasını istiyordu.

  • 5
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi.

  • 6
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motor üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... Daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.

  • 7
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

Nike, Carolyn Davidson'ın 1971'de Portland Üniversitesi'nde bir grafik tasarım öğrencisi iken yaptığı bir tasarımdır. Bu logoyu öğrencilik yıllarında Davidson 35 dolara yaptı.

  • 8
  • 28
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı
Dünyaca ünlü markaların logoların anlamı

Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı. Amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor.

BİZE ULAŞIN