Ticaret Bakanlığı, farklı pozisyonlarda görevlendirilmek üzere 865'i sözleşmeli, 123'ü kadrolu olmak üzere toplamda 988 personel alımı gerçekleştirecek. Başvurular 24 Mart - 11 Nisan 2025 tarihleri arasında kabul edilecek olup, adayların başvurularını e-Devlet veya Kariyer Kapısı üzerinden yapacak. Peki, Ticaret Bakanlığı personel alımı başvuruları nasıl yapılır, şartlar neler?
TİCARET BAKANLIĞI 988 MEMUR ALIMI YAPACAK
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Ticaret Bakanlığı bünyesinde istihdam edecek 988 memur alımı yapacaklarını duyurdu ve personel alımı için kadro ve branş dağılımını açıkladı.
Alım yapılacak kadroların 865'i sözleşmeli olurken, 123'ü ise kadrolu olarak istihdam edilecek.
TİCARET BAKANLIĞI PERSONEL ALIMI BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Adaylar, başvurularını 24 Mart-11 Nisan tarihleri arasında dijital ortamda, e-Devlet üzerinden veya Kariyer Kapısı sitesi üzerinden gerçekleştirebilecek. Adaylar yalnızca bir pozisyon için başvuru yapabilecek.
Adaylar, alım sürecine, şartlarına ve sınavlarına ilişkin tüm bilgileri, Bakanlığın internet adresi (www.ticaret.gov.tr) ve Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi Kariyer Kapısı (https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr) üzerinden de görüntüleyebilecek.
TİCARET BAKANLIĞI PERSONEL ALIMI GENEL ŞARTLARI
Ticaret Bakanlığı personel alımı genel şartları belli oldu.
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48'inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin 1, 4, 5, 6 ve 7'nci alt bentlerinde belirtilen şartları taşımak,
b) Herhangi bir kamu kurumunda çalışmakta iken görevden veya meslekten ihraç edilmemiş olmak,
c) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek bir hastalığı olmamak,
d) Yurdun her yerinde ve her türlü iklim koşullarında görev yapmaya elverişli olmak,
e) Tercih edilecek pozisyon ve kadroya göre Güvenlik Soruşturması veya Arşiv Araştırması olumlu sonuçlanmak,
f) Tercih edilecek pozisyon ve kadroya göre Ek-1 ve Ek-2 listede özel şartlar başlığı altında yer alan nitelikleri taşıyor olmak.