Perşembe 03.01.2013

"Mersin çivi değil, çekiç olmak istiyor"

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Şerafettin Aşut, Mersin'in ASCAME ile 22 ülke ve 210 Odanın Lojistik lideri olduğunu söyledi. Tarım-Gıda, Lojistik, Turizm ve Sanayi, Akdeniz Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği 22 Akdeniz ülkesinin ve 210 Ticaret ve Sanayi Odasının üye olduğu ASCAME'de 22 ülkenin oyu ile Lojistik Komisyonu Başkanlığına getirildiklerini kaydeden Aşut, "Yani, Mersin lojistikte Akdeniz'de kararların alındığı bir kent olacaktır" dedi. Bu bölgede, limanıyla, dış ticaret gücüyle, lojistik avantajlarıyla Mersin'in tam anlamıyla bir lojistik merkezi olduğunu vurgulayan Aşut "Dünya Mersin'i böyle görmekte ve bu konuda her geçen gün bir lojistik devi, Mersin'e yatırım yapmaktadır. Ancak, nedenini bilmediğimiz bir bürokrasi uzun süredir projesini tamamladığımız Mersin Lojistik İhtisas OSB'sinin gerçekleşmesine engel oluyor. Lojistik Merkezi olmayan bir lojistik kent olur mu?" diye konuştu.
"TARIM ULUSAL GÜVENLİKTİR"
Gelecekte en stratejik ürünün petrol değil gıda olacağının belirtildiğini söyleyen Aşut, "Tarım-gıda da yüksek teknolojiyi ve verimliliği hem de markalaşmayı sağlayacak olan; 'Tarım Gıda Teknoparkı' projemiz benzer bir bürokrasi kurbanı olarak bekliyor. Bilgi ve iletişim teknolojileri ile yeni bir ekonomik sistem kuruluyor. Ancak, biz verimliliğin, katma değerin olmadığı geleneksel tarımdan kurtulamıyoruz. Bunun bir ulusal güvenlik meselesi olduğu unutulmamalıdır" şeklinde konuştu. Başkan Aşut turizmde realist bir yaklaşımla alternatif turizme yöneldiklerini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.