Pazartesi 07.01.2013

8 köşeli şapkayı yapan 4 usta kaldı

Elazığ'a özgü ve köşeleri 'kardeşlik, yiğitlik, mertlik, doğruluk, dürüstlük, misafirperverlik, alçakgönüllülük, cömertlik' anlamlarını taşıyan 8 köşe şapkalar, artık sadece 4 usta tarafından üretiliyor

Elazığ'a özgü ve her bir köşesinde farklı bir anlam yüklü 8 köşe şapkaları üreten son 4 usta, çırak bulma sıkıntısı yaşıyor. Patenti Elazığ'da olan ve köşelerinde ''kardeşlik, yiğitlik, mertlik, doğruluk, dürüstlük, misafirperverlik, alçak gönüllülük, cömertlik'' anlamlarını taşıyan 8 köşe şapka, tamamen el becerisiyle yapılıyor.
4 USTA KALDI

Siparişe göre alınmış kafa boyutlarına göre ilk önce astar ile köşeleri, ön ve arka kısmı destekleyen kaşelerin kesiminin ardından şapkanın kumaşı işleniyor. Ustaların el emeğiyle ortaya çıkan şapka, kentte satılıyor ve hediye olarak başka illere götürülüyor. Ustalardan 71 yaşındaki Nihat Özbay, "60 yıldır 8 köşe şapka üretiyorum. Meslek yok olma konumuna geldi. Yaşlandık artık. Elazığ'da da 4 tane şapkacı kaldık. Kelaynaklar gibi neslimiz tükendi" dedi.
Mesleğe kadın eli değdi
Çırak sıkıntısını Elazığ İş Kadınları Derneği Başkanı Prof. Dr. Yasemin Açık'ın girişimleriyle bir nebze dindirdiklerini ve mesleğe kadın elinin değdiğini anlatan şapkacı Fethi Yentür ise şunları söyledi:''Elazığ kültürümüzü yaşatmak amacıyla çalışma başlattık. Bunun için 5 kişilik bir ekip oluşturduk, dernekte faaliyet gösteriyoruz, üretim yapıyoruz. Bu malları tanıtım günlerinde satıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.