Çarşamba 13.02.2013

Sevgililer Günü pahalıya patlayacak

14 Şubat, sevgilisine gül hediye etmek isteyenlere bu yıl biraz daha pahalıya mal olacak. Üreticinin elinden 1,5 liraya çıkan gülün fiyatı tüketiciye ulaşana kadar altı katına çıkıyor

Sevgililer Günü bu yıl da sevgililere pahalıya mal olacak. Üreticinin, tanesini 1,5 TL'den sattığı gül, tüketiciye 7 ila 10 lira arasında değişen fiyatlarla sunuluyor. Hem üreticinin hem de satıcıların iple çektiği bu günde ne üretici ne de sevgililer özel kazanacak. Asıl kazanan çiçekçilerle aracılar olacak.
İŞÇİ BULUNAMIYOR
Hatay'ın tek gül üreticisi emekli öğretmen Ahmet Sönmezateş, gülü özellikle kış aylarında bin bir zorluklarla ürettiklerini söyledi. İthal çiçeklerin Türk üreticisini zora soktuğunu anlatan Sönmezateş, "Şu anda yurt dışından yüksek miktarda çiçek ithal ediliyor. Türkiye'de yeterince çiçek üreticisi yok. Olanları da çiçek ithalatı zor durumda bırakıyor. Bu işin artık profesyonelce yapılması şart" dedi. Ürettikleri gülleri pazarlamakta zorlandıklarını belirten Sönmezateş, "Türkiye'de ürettiğimiz çiçekleri pazarlayan iki tane kooperatif vardı. Ancak biri yanlış idare edilmesi nedeniyle sektörden çekildi. Diğer kooperatifte de sıkıntı yaşanıyor. Üreticiye ödemeler çok geç yapılıyor. Bu da üreticiyi zorda bırakıyor. Sıkıntı yaşanıyor. Kooperatifler bilen kişiler tarafından yönetilmeli" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.